اهانت به پیامبر(ص)، واکنشی نابخردانه به نفوذ اسلام در غرب است
کد خبر: 3933485
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

اهانت به پیامبر(ص)، واکنشی نابخردانه به نفوذ اسلام در غرب است

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، معتقد است که اهانت به پیامبر(ص)، طرحی حساب شده برای به چالش کشیدن مقدسات مسلمانان و واکنشی نابخردانه به نفوذ اسلام در غرب است.

اهانت به پیامبر(ص)، واکنشی نابخردانه به نفوذ اسلام در غرب استحجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره اهداف و انگیزه‌ها از اهانت به شخصیت پیامبر(ص)، اظهار کرد: بخش اساسی مطلب این است که غرب احساس خطر کرده، یعنی گسترش روزافزون اسلام و معارف اسلامی در غرب و به خصوص در فرانسه، آنها را سردرگم کرده است، به گونه‌ای که برای مقابله با این موج گسترده گرایش به اسلام، به هر کاری ولو غیرمنطقی‌ترین، غیرقانونی‌ترین و غیرعاقلانه‌ترین رفتار دست زده‌اند.

وی افزود: آنها احساس کردند که اسلام آرام آرام جایگاه خود را در فرانسه و در غرب پیدا می‌کند، به همین دلیل در مقابل این موج علاقه و گرایش به اسلام، یکی از اقداماتی که انجام دادند، همین به استهزا گرفتن مقدسات دینی برای شکستن خط قرمزهای مسلمانان و سایر مذاهب و نیز شکستن حرمت‌ها به اسم آزادی بیان و عدم تعصب نسبت به باورها و اعتقادات است.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان در پاسخ به این سؤال که عملکرد گروه‌های تکفیری چه نقشی در بروز اهانت‌ها به ساحت پیامبر اسلام داشته است، اظهار کرد: فلسفه به وجود آوردن گروه‌های تندرو و تکفیری این بود که چهره دین را کریه کنند. بعد از قتل‌عام‌های وحشیانه‌ای که از سوی این گروه‌ها در خاورمیانه انجام شد و به قلب اروپا، فرانسه و انگلیس نیز کشیده شد، اکنون فصل بهره‌برداری از این خشونت‌هاست، یعنی می‌خواهند به مردم تفهیم کنند که اسلام دینی خشونت‌طلب، سختگیر، خونریز و سفاک است و برخورد آن به اصطلاح مسلمان با معلم فرانسوی را به عنوان نمونه مطرح می‌کنند که حکایت از این موضوع دارد که می‌خواهند چهره‌ای کریه و تنفرآمیز از مسلمانان به جهانیان نشان دهند.

حجت‌الاسلام گرجی در خصوص سخنان رئیس‌جمهور فرانسه که اقدام مجله شارلی ابدو در اهانت به پیامبر(ص) را با موضوع آزادی بیان مرتبط دانسته بود، بیان کرد: بخشی از این مسئله به این موضوع برمی‌گردد که آنها هیچ خط قرمزی برای شخصیت‌های تاریخی قائل نیستند و حتی برایشان مهم نیست که شخصیت حضرت عیسی(ع) و حواریون را در عرصه فیلم و سینما به استهزا بگیرند. این بخشی است که باید بپذیریم وجود دارد، آنها به عصمت انبیا اعتقاد ندارند، انبیا را انسان‌های قدیمی و دارای اشتباه تصور می‌کنند و هیچ تقدس یا تعصبی برای دین خودشان نیز قائل نیستند.

وی اضافه کرد: بخش دیگر مطلب، طرحی حساب شده برای به چالش کشیدن مقدسات اسلامی و از بین بردن زمینه‌های نفوذ اسلام در فرانسه و در غرب است.

حجت‌الاسلام گرجی در پایان بیان کرد: واکنش جهان اسلام به این اقدامات، از یک طرف باید ابراز انزجار و از طرف دیگر، قطع ارتباطات فرهنگی، سیاسی و به خصوص اقتصادی باشد. جهان اسلام یک بازار بزرگ است و اگر همه مسلمانان تصمیم بگیرند با کشوری که به مقدسات آنها توهین می‌کند، قطع ارتباط اقتصادی داشته باشند، آن کشور دیگر به خودش اجازه نمی‌دهد که چنین اقدامی انجام دهد. البته توضیح و تشریح و تبیین ابعاد مسئله توحید و مقدسات برای مردم و جوانان نیز می‌تواند یکی از وظایف ما باشد.

انتهای پیام
captcha