«محمدگویی» و «محمدخویی»؛ قوام جامعه اسلامی/ ضرورت وحدت با مسلمانان، اهل کتاب و مستضعفان دنیا
کد خبر: 3933107
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی بیان کرد:

«محمدگویی» و «محمدخویی»؛ قوام جامعه اسلامی/ ضرورت وحدت با مسلمانان، اهل کتاب و مستضعفان دنیا

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در نشست رسول رحمت که در واکنش به اهانت‌های اخیر نسبت به ساحت پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، اظهار کرد: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در دو بعد لسانی و عملی، «محمدگویی» داشته باشد تا در بعد فردی و اجتماعی «محمدخویی» پیدا کند لذا در زمانه‌ای که دشمنان اسلام می‌کوشند به شخصیت ایشان خدشه وارد کنند، لازم است مسلمانان هیچگاه از ذکر نام پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان غافل نشوند.

«محمدگویی» و «محمدخویی»؛ قوام جامعه اسلامی/ ضرورت وحدت با مسلمانان، اهل کتاب و مستضعفان دنیابه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور شامگاه سه‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه در نشست قرآنی رسول رحمت که به میزبانی شورای عالی قرآن برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد رسول رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) محور اتصال ثقلین و محور مثلث نورانیِ قرآن ناصح، قرآن ناطق و قرآن صاعد است. اساساً ایشان برترین مخلوق عالم وجود شدند چون نقطه اتصال ثقل اکبر و کبیر هستند. هرکس با ذات ایشان، ارتباط بیشتری برقرار کند، در حصن الهی جای می‌گیرد و مصون می‌ماند. هر کس هم در حصن الهی جای گیرد، ذیل ولایت الله قرار می‌گیرد و مشمول «فَمَن دَخِلَ حصنی اَمِنَ مِن عذابی» می‌شود.

وی در ادامه گفت: یاد قرآن ذکر خداست و یاد رسول اکرم(ص) هم ذکر خداست و همینطور یاد اهل بیت(ع). یکی از سنت‌های نیکو در کشورمان این است که علاوه بر ختم قرآن، سنت ختم صلوات هم داریم. فراموش نکنیم که خداوند متعال برای تعظیم نام پیامبر(ص)، واجب کرده است که در نمازهای یومیه ده‌ها بار نام ایشان را ببریم. لازم است که مسلمانان هیچگاه از ذکر نام پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان غافل نشوند بخصوص در این زمانه که دشمنان اسلام می‌کوشند به شخصیت ایشان خدشه وارد کنند.

«محمدگویی» و «محمدخویی»؛ قوام جامعه اسلامی

دبیر اتحادیه جهانی فعالان قرآنی اظهار کرد: جامعه اسلامی، جامعه‌ای است که در دو بعد لسانی و عملی، «محمدگویی» داشته باشد تا در بعد فردی و اجتماعی «محمدخویی» پیدا کند، فوز عظیم هم همین است. جامعه‌ای که به قرآن و اهل بیت(ع) ذاکر شود و در قول و عمل، بیرق خدا و رسول را بلند کند، هیچ نوع بن‌بستی پیدا نمی‌کند، البته هر بیرقی هم ذکرالله و ذکر پیامبر(ص) نیست، بعضی بیرق‌ها مثل داعش ذکر الشیطان هستند و داعش، پیاده‌نظام نظام استکبار برای شیطانی‌سازی بیرق‌های مقدس بود.

سه وحدت راهبردی در جمهوری اسلامی

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته وحدت و لزوم تقویت انسجام اسلامی گفت: ما در جمهوری اسلامی ایران سه نوع وحدت را تعقیب می‌کنیم: وحدت با همه مسلمانان، وحدت با اهل کتاب و وحدت با مستضعفان دنیا، لذا وحدت نه فقط میان مذاهب اسلامی بلکه میان ما و اهل کتاب، حول «کلمةٌ سواء» که ذکر خداست و میان ما و همه مستضعفان عالم، علیه نظام استکبار جهانی موضوعیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی اظهار کرد: اگر امروز غرب با تمام توان در حوزه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی فعالیت می‌کند سه راهبرد دارد، اول، با بزرگنمایی در نقاطی که نسبت به آن‌ها در جامعه خود اختلاف نظر و تنش داریم همچون حجاب قصاص و ...، دوم با تحریف؛ یعنی برای ایجاد نفرت، مفاهیمی همچون عدالت و کرامت انسانی را طبق تعریف خودشان به مخاطبان ارائه می‌دهند، سوم اینکه برای ایجاد حساسیت‌های منفی نسبت به اسلام، اسلام‌های دروغین مثل وهابیت و بهاییت را تولید می‌کنند و هشدار امام راحل و تأکید ایشان بر اسلام ناب محمدی از این روی بود. 

معرفی حقایق اسلام با رأفت و رحمت

وی در پایان با اشاره به اهانت‌های اخیر نسبت به ساحت نبوی و وضعیت دنیای اسلام تأکید کرد: آنچه امروز وظیفه داریم این است که حقایق اسلام را به دنیا معرفی کنیم و با رحمت و رأفت، دین اسلام را به دنیا بشناسانیم. همچنین لازم است طبق دستور قرآن کریم ما مسلمانان در میان خود، «اشدّاءُ علی‌الکفار و رحماءُ بینهم» باشیم.

انتهای پیام
captcha