پیامبر اسلام(ص) رسالت جهانی دارد / «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» ابزار این رسالت است
کد خبر: 3933061
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

پیامبر اسلام(ص) رسالت جهانی دارد / «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» ابزار این رسالت است

امام جمعه اسالم، با اشاره به تفاوت پیامبر اسلام با سایر انبیای الهی، اضافه کرد: پیامبر اسلام «كَافَّةً لِلنَّاسِ» است و رسالتش بشریت را در بر می گیرد و محدود به زمان و مکان نیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری، امام جمعه اسالم در گفت وگو با ایکنا از گیلان، فلسفه بعثت انبیای الهی را تربیت و هدایت بشر دانست و اظهار کرد: خداوند به اقتضای هر زمانه و با توجه به فرهنگ و میراث هر جامعه ای، رسولانی را برای آنان فرستاده است تا هدایت کننده آنان باشند.

وی با اشاره به ابزار کتاب و میزان برای هدایت بشر، افزود: خداوند پیامبران را به همراه میزان فرستاده است تا در بین مردم عدل و داد و انصاف و تربیت را برقرار کنند. در یک برهه زمانی سیاه و تاریک که از آن به عنوان جاهلیت نام برده می شود، بشر در انحطاط کامل بود و لذا خداوند شخصیتی را برای هدایت بشر مبعوث کرد.

امام جمعه اسالم، با بیان اینکه براساس آیات قرآن خداوند پیامبری از میان خودشان برانگیخت، تصریح کرد: خداوند به وسیله پیامبر(ص) علم و دانش و قوانین و دستورات سعادتبخش را به مردم آموخت لذا یکی از فلسفه های اصلی بعثت پیامبر(ص) تربیت نفس و پاکیزه کردن درون انسان ها همراه با حکمت و دانش و علم و خرد است.

حجت الاسلام باقری، پیامبر اسلام را پیامبر خاتم دانست و گفت: خداوند سلسله نبوت را در وجود رسول الله(ص) ختم کرده است و بعد از پیامبر، رسول دیگری را برای جامعه بشری نفرستاده لذا حکمت الهی اقتضا می کند پیامبری که ماموریتش اتمام نبوت است، رسالتش هم کامل ترین رسالت ها باشد.

وی با اشاره به تفاوت پیامبر اسلام با سایر انبیای الهی، اضافه کرد: حضرت محمد(ص) بر خلاف سایر انبیا، یک رسالت جهانی دارد، زیرا دیگر انبیا رسالتشان محدود به یک قوم و یک سرزمین خاص بود، اما پیامبر اسلام «كَافَّةً لِلنَّاسِ» است و رسالتش بشریت را در بر می گیرد و محدود به زمان و مکان نیست.

امام جمعه اسالم، بهترین ابزار پیامبر برای رسالت جهانی اش را رحمت و لطف و مهربانی دانست و یادآور شد: خداوند پیامبر را «رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ» قرار داد و لذا شاهد این رحمت در سیره و روش و منش پیامبر هستیم. در واقع پیامبر(ص) برای اینکه بتواند رسالتش را کامل انجام دهد و بشریت را جذب کند، باید بهترین و شایسته ترین اخلاق را داشته باشد و مردم نیز باید از این اخلاق الگو بگیرند.

حجت الاسلام باقری، پیامبر(ص) را اسوه حسنه دانست و خاطرنشان کرد: انسان باید در تمام مسیر زندگی از این الگو و اسوه برداشت و سبک زندگی خودش را به ایشان نزدیک کند.

وی پیامبر(ص) را نه تنها الگوی مسلمانان، بلکه الگوی غیر مسلمانان نیز دانست و اظهار کرد: خانواده ها باید فرزندان را با محبت پیامبر و اهل بیت(ع) و انس با قرآن عجین کنند، زیرا محبت موجب الگوگیری از اخلاق و رفتار پیامبر و اهل بیت ایشان می شود.

انتهای پیام
captcha