«چهره تو قبله هر شاعر است» رونمایی شد
کد خبر: 3932876
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کتابی با موضوع زندگی پیامبر اکرم(ص)

«چهره تو قبله هر شاعر است» رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» با روایاتی کمتر شنیده شده از پیامبر اکرم(ص)، همزمان با ایام میلاد نبی مکرم اسلام، در دفتر انتشارات شهید کاظمی برگزار شد.

کتابی با محوریت زندگی پیامبراکرم(ص) رونمایی شدبه گزارش ایکنا؛ همزمان با ایام میلاد با سعادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) از کتاب منتخب «چهره تو قبله هر شاعر است» که برش‌هایی از زندگانی پیامبر گرامی اسلام(ص) از آغاز تا پرواز را شامل می‌شود، صبح امروز 12 آبان‌ماه در دفتر انتشارات شهید کاظمی رونمایی شد.
 
در این مراسم که نویسنده سرشناسِ جهان تشیع کمال السید، مترجم کتاب،  حجت‌الاسلام حسین سیدی، سید احمد علوی؛ شاعر آئینی و انقلاب کشور و جمعی از فعالان کتاب حضور داشتند، کمال السید که وی را به نوشته‌های ادبی‌اش درباره اهل بیت(ع) می‌شناسند، گفت: در این کتاب فصل‌هایی از حیات آن وجودِ عظیم‌الشأن به پاکیزگی به تصویر کشیده شده است که از شیرینی‌های کودکی تا سختی‌های دوران رسالت، حادثه‌های کمتر شنیده شده از پیامبر، دشمنیِ یهود و جنگ‌های مهم تاریخ حیات پیامبر اسلام با کفار را دربرگرفته است.
 
وی افزود: انتخاب این کتاب برای ترجمه هم به خاطر زبان شیرین آن است که با قلم لطیف مترجم آن حجت الاسلام سیدی شیرینتر شده است و این روز‌ها که یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص) اهانت کرده و به تعبیر مقام معظم رهبری عناد و کینه شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام را آشکار کرده است، مطالعه این کتاب می‌تواند مفید باشد.
 
در برشی از کتاب آمده است: عروس که باردار بود، از شیندن خبر درگذشت ناگهانی همسرش درحیرت فرو می‌رود: همان گونه که عبدالمطلب و مکیان ناباورانه خبر تلخ را می‌پذیرند. از عبدلله پنج شتر، گله‌ی کوچکی از گوسفند و کنیزی به نام «ام ایمن» به میراث مانده است. ماه‌ها می‌گذرد و لحظه‌ی زایمان فرا می‌رسد تا نوه‌ی عبدالمطلب چشم به این جهان بگشاید. سرور مکیان درخدمت کعبه بود که بدو خبر دادند؛ خبری که چشمه‌های محبت را در دلش جوشانید. پیرمرد، نوه را در آغوش گرفت و فریاد زد: ((او را محمد نامیدم.)) این نام شگفت در خانه مکیان سفر کرد. نامی زیبا، با حلاوت، همانند نغمه‌ای رویایی. برخی پرسیدند: چرا عبدالمطلب نام پدران و نیاکانش را بر او ننهاد؟ چرا محمد؟ و پیرمرد زمزمه کرد: تا در آسمان و زمین، ستایش شود! و این سان تولد محمد با «عام الفیل» پیوند خورد. توفان زمستان عقب نشست و «بهار» در فصل بهار متولد شد.
 
یادآور می‌شود؛ کتاب «چهره تو قبله هر شاعر است» به قلم کمال السید و ترجمه حجت الاسلام حسین سیدی در قطع رقعی و ۱۳۰ صفحه با همکاری دفتر ادبیات شطر، به همت انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. 
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha