دلایل وحدت بین مسلمین از منظر قرآن + فیلم
کد خبر: 3932832
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
حجت‌الاسلام حسنی تشریح کرد:

دلایل وحدت بین مسلمین از منظر قرآن + فیلم

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به آیه «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا وَاذكُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَيكُم» گفت: تفرقه، آتش است و اگر بین شیعه و سنی در جامعه اسلامی تفرقه باشد، آتشی است که سرمایه هر دو را می‌سوزاند.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش ضمن تبریک هفته وحدت در قالب فایل تصویری کوتاه، به دلایل وحدت بین مسلمانان از منظر قرآن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری هفته وحدت از ابتکار امام خمینی(ره) بود که در پرتوی این ابتکار، جهان اسلام به برکات زیادی دست پیدا کرد، با استناد به آیه قرآن «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» گفت: حفظ وحدت، واجب و دامن زدن به اختلاف، حرام است.

محمدحسنی بیان کرد: بنابر این هم بر شیعه و هم بر اهل تسنن لازم است تا مراقب این واجب و حرام باشند. نکته دیگر این است که در ادامه این آیه «وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا» آمده است که نعمت الهی را نسبت به خودتان یادآوری کنید و اگر خداوند انس و الفت میان شما برقرار نمی‌کرد، شما با هم دشمن بودید.

وی با تأکید بر اینکه اما خداوند در سایه وحدت، دل‌های شما را به هم گره زد، به گونه‌ای که برادرانه به زندگی پرداختید، اظهار کرد: طبق این آیه، وحدت یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی است. هم شیعه و هم اهل تسنن باید نعمت وحدت را بدانند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به اینکه در ادامه آیه فوق تأکید شده است شما بر لبه گودال آتش بودید و خداوند شما را از این پرتگاه نجات داد، ادامه داد: یعنی تفرقه، آتش است و اگر بین شیعه و سنی در جامعه اسلامی تفرقه باشد، آتشی است که سرمایه هر دو را می‌سوزاند.

وی تأکید کرد: برادران اهل تسنن و تشیع باید حواس‌شان جمع باشد، دشمن دوست دارد با اختلاف، سرمایه‌های ما سوخته شود و سودش را برد، بنابر این بر همه ما واجب است در هفته وحدت با عمل به این آیه، هم  رحمت خدا را به خود جذب و هم نعمت وحدت را پاس بدارند و هم از سوحته شدن سرمایه‌های امت اسلامی جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha