بازگشت به سیره نبوی؛ علاج مشکلات جامعه اسلامی
کد خبر: 3932820
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲

بازگشت به سیره نبوی؛ علاج مشکلات جامعه اسلامی

امام جمعه نکا سیره نبوی را گنجینه‌ای برای رفع مشکلات جامعه بشری دانست و گفت: بشر برای برون رفت از مشکلات و بحران‌های فعلی راهی جز بازگشت به دین و بهره‌مندی از سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ندارد.

بازگشت به سیره نبوی؛ علاج مشکلات جامعه اسلامیبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران حجت‌الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا امروز 12 آبان ماه با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، سیره نبوی را گنجینه‌ای برای رفع مشکلات جامعه بشری عنوان و گفت: بشر برای برون رفت از مشکلات و بحران‌های فعلی راهی جز بازگشت به دین و بهره‌مندی از سیره پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) ندارد.

وی با بیان اینکه جامعه بشری علیرغم همه پیشرفت‌ها به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم دینی با مشکلات بسیاری مواجه است، افزود: شیوع ویروس کرونا در جهان با دیگر ناتوانی کسانی که خود را قدرت برتر جهان می‌دانستند به وضوح نشان داد.

امام جمعه نکا با اشاره به اینکه سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) تنها راه نجات بشریت از بحران‌ها است،  تصریح کرد:، متأسفانه بشر امروز آنچنان غرق در مادیات و قدرت پوشالی خود است که از ارزش‌های معنوی غافل شده است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام بهترین‌ها را برای امت خود پیشنهاد داد اما پس از رحلت ایشان به دلیل بدعهدی جریانی خاص، شاهد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستیم.

مدرس حوزه علمیه مازندران، یکی از مهم‌ترین مشکلات امروز جامعه اسلامی را عدم وحدت و همبستگی دانست و  افزود: تنها راه علاج مشکلات امروز جامعه اسلامی بهره‌مندی از سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: دشمن با تفرقه و اختلاف میان مذاهب اسلامی تنها به دنبال تضعیف دین و اسلام ناب است اما مسلمانان باید هوشیار باشند و در دام دشمن گرفتار نشوند.

امام جمعه نکا، وحدت و همبستگی میان مسلمانان را نسخه‌ای حتمی و قطعی برای شکست دشمنان در جوامع اسلامی دانست و اظهار کرد: برای رسیدن به جامعه‌ای شکوفا راهی جز وحدت و برادری وجود ندارد.

وی عملکرد برخی سران کشور‌های اسلامی را در تضاد کامل با سیره پیامبر گرامی اسلام دانست و تصریح کرد: متأسفانه این کشور‌های به اصطلاح اسلامی در خلاف مسیر سیره پیامبر حرکت می‌کنند و این سم مهلکی برای وحدت امت اسلامی است.

مدرس حوزه علمیه مازندران، سیاست آل سعود در منطقه را بر خلاف سیره پیامبر در تقویت وحدت میان امت اسلامی دانست و  گفت: متأسفانه این رژیم‌های وابسته در منطقه به ابزاری برای تحقق منافع استکباری و استعماری کشور‌های غربی تبدیل شده‌اند.

امام جمعه نکا، با معرفی نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار تحکیم وحدت میان امت اسلامی گفت: سیاست نظام اسلامی در طول ۴۲ سال اخیر همواره در راستای تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی بوده است.

انتهای پیام
captcha