تأکید علمای شیعه و سنی آذربایجان‌غربی بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی
کد خبر: 3932809
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

تأکید علمای شیعه و سنی آذربایجان‌غربی بر حفظ وحدت در جامعه اسلامی

علمای شیعه و سنی آذربایجان‌غربی با تأکید بر ضرورت اتحاد و وحدت مسلمانان، بر لزوم هوشیاری در برابر دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه بین مسلمانان تأکید کردند.

ضرورت اتحاد مسلمانان، توصیه اکید علمای شیعه و سنی آذربایجان‌غربی هفته وحدت، فرصتی برای نشان دادن اتحاد مسلمانان با یکدیگر است و این نمود در آذربایجان‌غربی به عنوان سرزمین اقدام و ادیان مختلف به خوبی نمود پیدا کرده است. شیعه و سنی سالیان سال با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کرده و در حوادث تاریخی مختلف از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب تا به امروز همگی در کنار هم زندگی کرده‌اند. ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با لزوم وحدت مسلمانان با تعدادی از علمای شیعه و سنی استان گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

حجت‌الاسلام عسگر،‌ نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه اتحاد بین مسلمانان مانع از نفوذ دشمنان می‌شود، اظهار کرد: دشمن همیشه سعی کرده است بر اختلافات جزئی بین مسلمان دست گذاشته و زمینه را برای ایجاد تفرقه در بین آنها فراهم کند. در سایه همین اختلافات است که دشمنان چشم طمع به ممالک اسلامی دوخته و منابطع طبیعی و خدادای مسلمانان را به تاراج برده و فقر و بدبختی برای آنها به یادگار می‌گذارند.

وی تصریح کرد: درست است که در بین شیعه و سنی در عمل به احکام اسلامی برخی اختلافات وجود دارد، اما دلیلی بر دشمنی و جدایی از یکدیگر نمی‌شود چرا که اشتراکات بین مسلمانان به قدری زیاد است که تمسک به آنها هم‌صدایی و اتحاد مسلمانان جهان را به همراه خواهد داشت.

ماموستا محمد واوی، امام جمعه سردشت، با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی اظهار کرد: وحدت شیعه و سنی همیشه خاری در چشم دشمنان اسلام بوده و آنها هر کاری برای ایجاد تفرقه و نفاق در بین مسلمانان انجام می‌دهند. اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد داشته باشند دیگر کسی جرئت نمی‌کند به مقدسات آنها توهین کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان با اهانت به پیامبر اسلام(ص) باطن پلید خود و دشمنی‌شان را با اسلام نشان دادند، تصریح کرد: همین موضوع پاسخ روشنی است برای مسلمانان که باید در همه حال با یکدیگر بوده و فریب وعده‌های دروغین غربی‌ها مبنی بر دفاع و حمایت از مسلمانان را نخورند.

ماموستا عباس احمدی، امام جمعه بوکان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی وحدت جهان اسلام واجب است، تصریح کرد: دشمنان اسلام همیشه از وحدت بین مسلمانان ترس و واهمه داشته و با به راه انداختن موج اسلام‌هراسی سعی کردند تا مانع اتحاد مسلمانان و گسترش اسلام شوند.

وی با بیان اینکه در صورت اتحاد، قدرت و سعادت برای مسلمانان به ارمغان خواهد آمد، اظهار کرد: مسلمانان باید با انسجام و اتحاد مانع عملی شدن نقشه‌های جهان کفر در توطئه‌چینی برای جنگ‌های نیابتی شوند.

انتهای پیام
captcha