اسلام بر مبنای سیره نبی اکرم(ص) بنا شده، نه شمشیر
کد خبر: 3932426
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۴
در وبینار منطقه‌ای شبه‌قاره مطرح شد؛

اسلام بر مبنای سیره نبی اکرم(ص) بنا شده، نه شمشیر

سخنرانان وبینار منطقه‌ای شبه‌قاره امروز، شنبه در وبینار منطقه‌ای شبه‌قاره با موضوع «فرصت‌های پیش رو در جهان اسلام برای وحدت اسلامی در شرایط بیماری‌های جهان‌گیر» به تبیین آثار افول قدرت‌ھای استکباری و نظام‌ھای سلطه و سوء‌مدیریت آن‌ھا در شرایط کرونا پرداختند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ستاد خبری سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، دکتر سمیع‌الله حسینی بنده‌نوازی، مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند در وبینار منطقه ای شبه‌قاره اظار کرد: دین اسلام سه جزء دارد: اول، ایمان و اعتقاد یا عقیده. دوم، احکام و سوم، شخصیت‌سازی یا اخلاق.

وی افزود: عقیده بسیار مهم است، یعنی باید ضمن ایمان به خداوند متعال، معتقد به فرشتگان، کتاب‌ها، پیامبران و روز جزا نیز باشیم. ما باید خالق را بپرستیم، نه مخلوق را و از احکام خداوند پیروی کنیم. باید پنج اصل دین اسلام را رعایت کنیم که شامل کلمه «لا اله الی الله» و «محمداً رسول الله»، خواندن به موقع نماز، روزه گرفتن در ماه رمضان، دادن زکات به فقیران و انجام فریضه حج در صورت استطاعت می‎شود.

مشاور حقوقی جمعیت مشایخ هند تأکید کرد: حق الناس به اندازه حقوق الهی اهمیت دارد و باید به عنوان بخشی از ایمان رعایت شود. مسلمانان باید حقوقی که نسبت به والدین، همسران، فرزندان، همسایگان و دیگر جوامع مسلمان دارند را مورد توجه قرار دهند. خداوند متعال در آیات فراوانی از قرآن امر به رعایت حق‌الناس می‌فرمایند.

وی ادامه داد: روابط حسنه بین همسایگان و کشورهای همسایه در دین اسلام توصیه شده است. امت مسلمان در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی باید در همکاری و اتحاد با یکدیگر باشند و در صورت وجود هرگونه اختلاف، نسبت به رفع آن با درک متقابل اقدام نمود. والدین وظیفه دارند فرزندان خود را از کودکی هدایت کنند و از آموزش مناسب، به ویژه فراگیری رفتار خوب و ارزش‌های اسلامی برخوردار کنند.

دکتر حسینی بنده‌نوازی یادآور شد: اسلام توصیه می‌کند که مسلمانان با دوستان و بستگان خود روابط خوبی ایجاد کنند. اسلام، نه برمبنای شمشیر که بر زیبایی‌های شخصیت پیامبر(ص) و آموزه‌های ایشان بنا شده است. در اسلام کلمه‌ای شبیه تروریسم وجود ندارد. علل اصلی تروریسم از جمله تمدن و فرهنگ، درگیری‌ها، جهانی‌سازی، بکارگیری زور و تهدید به ویژه در جهت اهداف سیاسی است و بی‌عدالتی، خود به خود باعث ایجاد تروریسم می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: مسلمانان باید طب اسلامی که طب نبوی نیز نام دارد، فرابگیرند. مسلمانان با بهره‌گیری از این طب می‌توانند هرگونه بیماری از جمله بیماری‌های ویروسی را درمان کنند.

سمیع الله بنده نوازی: اسلام بر مبنای سیره نبی اکرم(ص) بنا شده نه شمشیر/ شیخ محمدعلی فاروقی: کرونا ابهت غرب و آمریکا را در هم شکست

از سوی دیگر، شیخ محمدعلی فاروقی، رئیس دارالعلوم اصلاح المسلمین در وبینار منطقه‌ای شبه‌قاره این کنفرانس گفت که امروز جھان اسلام اختلاف و پراکندگی را مشاھده می‌کند.

وی افزود: امت اسلامی در زمان تحقیر و حقارت سفر می‌کند. این در طول چھارصد سال گذشته دیده نشده است. پس امروز اتحاد و وحدتی که نیاز داریم، مثل آفتاب روشن بر ھمه ما عیان است.

الرئیس دارالعلوم اصلاح المسلمین ادامه داد: در این اوضاع بد، ایران از سالیان سال بنام وحدت و طرف اتحاد امت پیش‌قدم ھست و این اقدام در تاریخ به عنوان یک باب طلایی می‌ماند. ایران برای دیگران مناره استقلال و نور ھست.

وی اضافه کرد: در زمانی که چندین کشور اسلامی می‌خواھند با غاصب، ظالم و جابر و مستکبر اسرائیل سازش کنند، تنها ایران ھست که از چھل سال گذشته نه فقط تحریم‌ھای آمریکا را تحمل می‌کند، بلکه وجود خود را ھم بر جھانیان ثابت کرده است و مستمراً آمریکا را به چالش ھم می‌کشد.

رئیس دارالعلوم اصلاح المسلمین تأکید کرد: ایران با عزم و استقلال خودش ھر روز یک تاریخی جدیدی رقم می‌زند و به کشورهای مستضعف قدرت می‌دھد که جلوی یک ابر قدرت چطور می‌توانند بیایستند.

وی در ادامه عنوان کرد: امروز تمامی جھان در اپیدمی کرونا گرفتار است. کشور آمریکا که خود را ھمیشه یک ابر‌قدرت می‌نامید و ادعا می‌کرد که ھیچ پرنده‌ای ھم نمی‌تواند بدون اجازه ما در مرز ما بال و پر بزند و ما اطلاعات کامل از تمامی بنی بشر داریم، جلوی ویروس کرونا درمانده است.

شیخ فاروقی یادآور شد: آمریکا که افغانستان و عراق را بمباران کرده و صدھا هزار شھروندان را کشت، به خاطر این اپدیمی بیچاره شده است، امروز خدا شھروندان این کشور را در شھرھایشان، در خانه‌ھای‌شان به نام کرونا حبس کرده است. این برای جھانیان مقام عبرت و مقام فکر است.

رئیس دارالعلوم اصلاح المسلمین اضافه کرد: جھانیان مشاھده می‌کنند که چطور ھمه دارند از ویروس کرونا می‌میرند، کسانی که مثل فرعون و نمرود متکبر بودند، امروز باوجود ھمه پیشرفت علمی چقدر بیچاره شده‌اند.

شیخ فاروقی وی افزود: در شرایط خطرناک کرونا ما باید احتیاط بیشتری داشته باشیم. این ویروس برای ما یک خطر جدی جانی است و دولت‌ھای بزرگ جھان را لرزانده است.

انتهای پیام
captcha