تعطیلی دوهفته‌ای مراسم مذهبی در کرمان
کد خبر: 3931729
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

تعطیلی دوهفته‌ای مراسم مذهبی در کرمان

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: در جلسه اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مقرر شد به دلیل افزایش شیوع کرونا، مراسم مذهبی در سطح تکایا و مساجد استان به مدت دو هفته تعطیل شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سلامت فرد بر همه چیز اهمیت داشته و از بسیاری امور جدی‌تر و واجب‌تر است، گفت: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر فعالیت جهادی برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، نشست‌هایی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار و توافقاتی انجام شد.

وی افزود: مقرر شد که طلاب، اعضای هیئت‌های مذهبی و گروه‌های جهادی و یا هر فردی از سراسر استان کرمان که به‌عنوان داوطلب قصد دارند در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کنند بعد از گذراندن دوره آموزشی کوتاه‌مدت به‌عنوان بیماربر و بهیار در بیمارستان‌ها مشغول خدمت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با تقدیر از تمام کادر درمان استان از پزشکان و پرستاران که در خط مقدم جبهه سلامت قرار دارند، بیان کرد: مدت زیادی است که این عزیزان در حال خدمت‌رسانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها هستند و نیاز است که به آن‌ها کمک شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمان فعالان هیئتی و مذهبی همواره پای کار بودند و در مقاطع مختلف برای مقابله با کرونا خدمت کردند، تصریح کرد: جریان مذهبی و هیئت‌های ما زودتر از بقیه نهادها و ادارات مراسم و تجمع‌های خود را تعطیل کرده و برای مبارزه با کرونا به میدان آمدند.

حقانی اظهار کرد: جمع‌آوری نذورات مردمی و توزیع آن به‌عنوان کمک مؤمنانه بین نیازمندان، ضدعفونی کردن سطح معابر شهری و اماکن عمومی و مذهبی و همچنین راه‌اندازی کارگاه‌های جهادی تولید ماسک گوشه‌ای از خدمات هیئت‌های مذهبی استان کرمان در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه هیئتی‌ها در ایام عزاداری ماه محرم و صفر نیز نشان دادند که بیشتر از همه دغدغه بهداشت و سلامت جامعه را دارند، بیان کرد: برنامه‌های عزاداری با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک برگزار شد و در این تجمعات بیشترین نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به مصوبات آخرین نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود: در نشست اخیر ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان مقرر شد به دلیل اینکه شیوع ویروس کرونا در استان افزایش پیدا کرده است مراسم مذهبی در سطح تکایا و مساجد استان به مدت دو هفته تعطیل شود و فقط نماز جماعت برگزار شود که همکاری خود را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر دعا کردن در هنگام بلا و بحران‌هاست و حتی ایشان قرائت دعای هفتم سجادیه را برای دفع بلا توصیه کردند، تأکید کرد: امیدواریم هر چه سریع‌تر شر ویروس کرونا و بیماری از جامعه ریشه‌کن شود.

انتهای پیام
captcha