برگزاری ماهانه کرسی ملی تلاوت رضوی در سراسر کشور
کد خبر: 3930727
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۷

برگزاری ماهانه کرسی ملی تلاوت رضوی در سراسر کشور

مدیر مرکز قرآن آستان قدس رضوی گفت: با الگوگیری از اجرای مطلوب کرسی ملی تلاوت رضوی در گلزار شهدای کرمان، بنا شد که هر ماه یک کرسی ملی تلاوت رضوی در استان‌های کشور برگزار شود.

گلزار شهدای سراسر کشور، میزبان کرسی ملی تلاوت رضویحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: در مورد پنج برنامه محوری در دهه آخر ماه صفر تصمیم‌گیری و از سوی مرکز قرآن آستان قدس رضوی اجرا شد که یکی از این برنامه‌ها برگزاری کرسی ملی تلاوت رضوی در جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: کرسی ملی تلاوت رضوی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به مدت ۹۰ دقیقه در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) برگزار شد و با تلاوت حسین پورکویر، سینا فتحی و علیرضا رضایی، از قاریان برتر کشوری و بین‌المللی، همراه بود. همچنین آیین پرچم‌گردانی با حضور خادمان کرمانی امام رضا(ع) در این مراسم اجرا شد تا الگوی مناسبی برای برنامه‌های قرآنی در کشور باشد.

میریان با بیان اینکه بیش از ۱۵۰۰ نفر مخاطب مستقیم کرسی ملی تلاوت رضوی در کرمان بودند، ادامه داد: سایر کرسی‌های تلاوت رضوی با همکاری اداره علوم قرآنی حرم مطهر رضوی، شبکه قرآن و معارف سیما و نیز کانون‌های خادم‌یاری قرآنی رضوی در استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، خوزستان، اردبیل، خراسان جنوبی، فارس، البرز، مازندران و گلستان برگزار شد و هر شب از شام اربعین تا شام شهادت امام رضا(ع) در یک استان کرسی تلاوت رضوی اجرا شد و از طریق ارتباط زنده با حرم رضوی قاریان بین‌المللی به تلاوت قرآن پرداختند.

مخاطب میلیونی کرسی‌های تلاوت رضوی

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی اظهار کرد: کرسی‌های تلاوت رضوی از طریق صفحات مجازی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی نیز پخش شد و از این طریق بیش از ۵۰ هزار نفر مخاطب مستقیم این محافل قرآنی بودند. همچنین بیش از یک میلیون و 690 هزار نفر از بازنشر این تلاوت‌ها استفاده کردند.

وی افزود: زیارت نیابتی فراگیران و مادران مهدالرضا(ص) در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) از دیگر برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر بود که ۵۶۵ تقاضای زیارت نیابتی برای مادران و نونهالان از این طریق انجام شد. در ایام پایانی ماه صفر برنامه ختم قرآن انجام و ثواب این تلاوت‌ها و ختم قرآن به روح مطهر پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام مجتبی(ع) و امام رضا(ع) هدیه شد. همچنین، در پویش «من امام رضایی‌ام» بیش از ۷۰۰ نقاشی از کودکان و نونهالان مهدالرضاهای سراسر کشور دریافت و پس از بررسی آثار، به ۸۸ اثر برگزیده هدایای متبرک از طرف آستان قدس رضوی اهدا شد.

میریان ضمن تأکید بر استفاده مناسب از ظرفیت فضای مجازی و تشکر از شبکه قرآن و معارف سیما و همراهی خبرگزاری ایکنا گفت: با الگو گرفتن از اجرای مناسب کرسی ملی تلاوت رضوی در گلزار شهدای شهر کرمان، تصمیم بر این شد که هر ماه یک کرسی ملی تلاوت رضوی در سطح استان‌های کشور با اولویت برگزاری در جوار گلزار شهدای انقلاب اجرا شود.

انتهای پیام
captcha