وحدت حوزه و دانشگاه؛ عاملی مؤثر در اصلاح و تحول فرهنگی
کد خبر: 3930300
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

وحدت حوزه و دانشگاه؛ عاملی مؤثر در اصلاح و تحول فرهنگی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مناسب نبودن وضعیت فرهنگی جامعه، وحدت حوزه و دانشگاه را عاملی مؤثر در اصلاح و تحول فرهنگی دانست.

وحدت حوزه و دانشگاه عامل موثر در اصلاح و تحول فرهنگی استحجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا، به اهمیت حضور ائمه جماعات در برنامه‌های مختلف اجتماعی و کارکرد شایسته این قشر از جامعه در موقعیت‌های پیش آمده اشاره کرد و گفت: در بحث کرونا روحانیان و ائمه جماعات با حضور فعالانه و حرکت جهادی در کمک به کادر درمان و تغسیل اموات کرونایی و نیز مشارکت در رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه، کارکرد اجتماعی خویش را به نحو شایسته به انجام رساندند.

وی امامان جمعه را محوریت برنامه‌های فرهنگی و دینی در هر منطقه دانست و اظهار کرد: ائمه جمعه در هر کجا قرار دارند محوریت برنامه‌ها بوده و بقیه دستگاه‌های فرهنگی مکمل فعالیت‌های آنان هستند تا با تمام توان در کنار این ظرفیت عظیم فرهنگی به ارائه فعالیت بپردازند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر مناسب نبودن وضعیت فرهنگی جامعه، وحدت حوزه و دانشگاه را عاملی مؤثر در اصلاح و تحول فرهنگی دانست و گفت: روحانیان، هیئت‌های مذهبی، قرآنیان و فعالان فرهنگی و دینی جامعه باید کاری کنند که مردم حلاوت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی را کاملاً حس کرده و از آن تأثیر بگیرند.

وی پویایی و به روز بودن اطلاعات را عاملی مؤثر در اثرگذاری تبلیغ دینی عنوان کرد و گفت: فعالان فرهنگی باید جریان‌سازانه وارد میدان عمل شده و با مطالعه دقیق، رصد مشکلات، برقراری ارتباط صحیح و مشورت گرفتن از صاحبان اندیشه و ایده و در نهایت وفاق و تجمیع نظرات با اتاق فکر و عمل به انجام کار فرهنگی بپردازند، در این صورت با موفقیت بیشتری روبه‌رو خواهند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، به تعامل با نهاد‌های فعال و پرمخاطب در امور دینی تأکید کرد و گفت: برخی از فعالان فرهنگی در جامعه پرمخاطب هستند باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد، چون ما همگان مأموریت داریم که در کنار همه فعالان فرهنگی و تبلیغی حضور داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بر ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف در مباحث فرهنگی تأکید کرد و گفت: برای اجرای بهتر امور باید با همکاری ائمه جمعه و فعالان فرهنگی شهرستان، نقاط قوت بیش از پیش تقویت و نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

انتهای پیام
captcha