کاهش ۸۰ درصدی حضور زائران رضوی در پایان ماه صفر
کد خبر: 3930298
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

کاهش ۸۰ درصدی حضور زائران رضوی در پایان ماه صفر

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷ و نیم درصد مراکز اقامتی مشهد در سه روز پایانی ماه صفر اشغال بوده از کاهش ۸۰ درصدی حضور زائر و مسافر در سه روز پایانی ماه صفر خبر داد.

کاهش 80درصدی اشغال مراکز اقامتی مشهد در پایان ماه صفریوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، در خصوص وضعیت اشغال اقامتگاه‌های مشهد در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: در ایام پایانی ماه صفر به‌ویژه در سه روز آخر همزمان با رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) پیش‌بینی ما این بود که 40 درصد از اقامتگاه‌های مشهد اشغال شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اعلام شده در خصوص وضعیت قرمز شیوع کرونا و جلوگیری از ورود مسافران با وسیله نقلیه شخصی، میانگین اشغال مراکز اقامتی مشهد به 30 درصد کاهش یافت.

بیدخوری گفت: در حال حاضر حدود 75 درصد از واحدهای اقامتی در مشهد تعطیل هستند و از 25 درصد واحدهای اقامتی فعال تنها 35 درصد در سه روز پایانی ماه صفر اشغال بودند. بر این اساس، درصد اشغال کل مراکز اقامتی مشهد در سه روز پایانی ماه صفر به تفکیک در هتل‌ها 8.75 درصد، هتل آپارتمان‌ها 11.5 درصد، مهمان‌پذیرها 10.75 درصد، خانه‌های مسافر 5.75 درصد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی 1.25 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی درصد اشغال مراکز اقامتی مشهد در این ایام 7.5 درصد بوده که در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش چشمگیری در این خصوص هستیم. در مدت مشابه سال گذشته، درصد اشغال هتل‌ها 65 درصد، هتل آپارتمان‌ها 72 درصد، مهمان‌پذیرها 61 درصد، خانه‌های مسافر 75 درصد و اقامتگاه‌های بوم‌گردی 25 درصد بوده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اظهار کرد: میانگین اشغال مراکز اقامتی مشهد در سال گذشته 60 درصد بوده که در سال جاری به 7.5 درصد رسیده است. آمار اشغال مراکز اقامتی مشهد در سال جاری با توجه به شرایط موجود و اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از ورود مسافر در سه روز پایانی ماه صفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 80 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام
captcha