فعالیت ۲۸ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مغان
کد خبر: 3929852
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

فعالیت ۲۸ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مغان

استاندار اردبیل گفت: منطقه مغان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری صنعتی دارد و در حال حاضر ۲۸ واحد تولیدی پروانه دریافت کرده و ۱۱ واحد در آن فعال است.

فعالیت ۲۸ واحد تولیدی در شهرک صنعتی مغانبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از ایرنا، اکبر بهنام‌جو، استاندار 26 مهرماه، در تشریح بازدید از واحدهای صنعتی پارس‌آباد مغان، گفت: در دو سال گذشته تنها ۲ واحد در شهرک صنعتی پارس‌آباد فعال بوده که یک واحد تولید بتن و یک واحد تولید کارتن بود که در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسیدند.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر برای ۲۸ واحد پروانه صادر شده که اغلب آن صنایع تبدیلی است که امیدواریم تا پایان سال این تعداد با اشتغالزایی مناسب به بهره‌برداری برسد.

استاندار اردبیل، با اشاره به اینکه منطقه مغان دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی منحصر به‌فرد است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران دارای اهلیت از اقصی نقاط کشور و فرزندان این خطه برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی رغبت نشان داده‌اند و یکی از بزرگترین واحد‌های تولیدی رب گوجه فرنگی و روغن‌کشی در این ناحیه مستقر شده‌اند.

بهنام‌جو بیان کرد: برای راه‌اندازی این واحد‌ها زیرساحت لازم از طرف دولت مهیا می‌شود و تا آخر سال تعدادی از این کارخانه‌ها با جذب نیرو افتتاح می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی پارس‌آباد، بعد از انقلاب تنها دو واحد فعال بوده است، اظهار کرد:، اما در دو سال اخیر بیش از 10 برابر افزایش واحد صنعتی مشاهده می‌شود که این اقدام نشان از پیگیری و رغبت سرمایه‌گذاران بوده و همچنین کاهش بروکراسی اداری و ارائه مشوق صنعتی در این منطقه است.

بهنام‌جو، به راه‌اندازی صنایع تبدیلی کاغذ چوب و ملزومات ساختمانی اشاره کرد و گفت: این واحد نیاز به گردش سرمایه داشته، هماهنگی لازم با بانک عامل انجام شد و نیز مشکل آب دائمی داشته که ما پی گیر انتقال آب از ۴ کیلومتر هستیم که با تأمین ۶ میلیارد تومان اعتبار به غیر از اعتبار شهرستان از آبان‌ماه کلید می‌خورد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: برخی از کشاورزان در کنار ناحیه صنعتی معترض بودند که خود ناحیه صنعتی حق آبه داشته که به علت کمبود آب با مشکل مواجه می‌شدند که این مورد بررسی و حل شد. فرآیند سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها با حمایت دولت انجام می‌شود. شهرک‌های صنعتی باید درآمد کافی داشته باشند تا از محل در آمد شهرک‌ها را اداره کرده و مشکلات زیرساختی آن‌ها را برطرف کنند که این اتفاق در این نواحی نیفتاده و ما باید تأمین اعتبار ویژه داشته باشیم.

وی در ارتباط با حمایت سرمایه‌گذاران خارج از استان و پیشگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی گفت: در مجموعه صنعت مغان ۴ واحد صنایع تبدیلی در حال راه‌اندازی است که در صورت تکمیل و برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل ۷۰ درصد محصولات به‌صورت صنایع تبدیلی صادر می‌شود.

بهنام‌جو تأکید کرد: فرآورده‌های تبدیلی از جمله دانه‌های روغنی، بادام زمینی، روغن زیتون و روغن کلزا کاملاً به‌صورت برنامه‌ریزی شده در این واحد‌ها تولید می‌شود و چندین کارخانه صنایع تبدیلی رب گوجه فرنگی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha