اختلافات و بازی‌های سیاسی، سمی مهلک است
کد خبر: 3929643
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

اختلافات و بازی‌های سیاسی، سمی مهلک است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: برای این که زمینه خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود، باید فضایی آرام داشته باشیم و هدف همه ما، خدمت هرچه بیشتر و با کیفیت‌تر باشد؛ ایجاد اختلاف و بازی‌های سیاسی در کشور، سم مهلک است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی شب گذشته، 25 مهرماه در نشستی با حضور ائمه جمعه، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی منطقه سیستان با اشاره کلام امیرالمؤمنین(ع) در حکمت 88 نهج‌البلاغه، بیان کرد: امام علی(ع) در این حکمت می‌فرماید « كَانَ فِی الْأَرضِ أَمَانَانِ مِن عَذَابِ اللَّهِ وَ قَد رُفِعَ أَحَدُهُمَا، فَدُونَكُمُ الْآخَرَ، فَتَمَسَّكُوا بِهِ؛ أَمَّا الْأَمَانُ الَّذِي رُفِعَ فَهُوَ رَسُولُ اللَّهِ، وَ أَمَّا الْأَمَانُ الْبَاقِي فَالاسْتِغْفَارُ» یعنی در زمين دو امان یا دو وسيله نجات از عذاب الهى بود كه يكى از آن‌ها برداشته شد، دومى را دريابيد و به آن چنگ زنيد؛ اما امانى كه برداشته شد، وجود رسول الله بود، كه خداوند به بركت وجود او هرگز عذابى بر اين امت نازل نكرد، ولى او از ميان ما رفت و امانى كه باقى مانده «استغفار» است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به این که حقیقت استغفار، طلب آمرزش از خداوند به خاطر نقایص، خلل یا لغرش‌هاست، ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم استغفار، فقط منحصر به سرای آخرت نیست همان گونه که در سوره مبارکه نوح، حضرت نوح(ع) قومش را به استغفار دعوت می‌کند تا خداوند برکات مادی از جمله باران رحمت، اموال، فرزندان، باغ‌ها و نهرها برای آن‌ها فراهم آورد.

وی با اشاره به مضامین سوره مبارکه هود در همین رابطه، اظهار کرد: نتیجه استغفار، فقط آمرزش گناهان و دوری از عقاب آخرت نیست، بلکه آثار آن شامل زندگی مادی ما نیز می‌شود. استغفار بلاها را دور و برکات را از آسمان نازل می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که استغفار همانند شکر، باید هم در قول و هم در عمل انجام شود، گفت: در معادلات زندگی برای حل مسائل، به فرمول‌هایی که خداوند در عالم ملکوت قرار داده توجه داشته باشیم و طبق آیه شریفه 13 سوره مبارکه نوح، مصداق قوم حضرت نوح(ع) نباشیم که این پیامبر عظیم‌الشأن خطاب به آن‌ها می‌فرماید: « مَا لَكُمْ لَا تَرْجُونَ لِلَّهِ وَقَارًا»(چرا برای خدا عظمت قائل نیستید).

وی در ادامه با تشکر از زحمات و تلاش‌های مجاهدانه جمع حاضر در منطقه سیستان، بیان کرد: با وجود خدمات فراوان نظام، متاسفانه استان بالاخص منطقه سیستان، در جایگاهی شایسته و بایسته قرار ندارند و باید تلاش‌ها را دوچندان کرد.

محامی با مهم برشمردن تلاش هماهنگ مسئولان و ائمه جمعه برای برداشتن این بار سنگین، گفت: ما در منطقه سیستان اولا نیازمند فعالیت جهادی، سپس اطلاع‌رسانی برای خرسند شدن مردم و سوم پاسخگویی همراه با انصاف و نقدپذیری هستیم.

وی اشکالات طرح شده از سوی مردم را در دو حالت عنوان کرد که یا وارد است که باید پذیرفته شود و یا به خاطر بی‌اطلاعی، وجهی ندارد که باید با توضیح مسئولان، فرد اشکال کننده آرام شود.

امام جمعه زاهدان با هشدار نسبت به التهاب‌آفرینی و دوقطبی‌سازی به هر بهانه‌ای، افزود: برای این که زمینه خدمت‌رسانی به مردم فراهم شود، باید فضایی آرام داشته باشیم و ایجاد اختلاف در کشور سم مهلک است و در استان، مهلک‌تر. مطالبات باید در جلسات پیگیری و مشکلات بین مسئولان در همین فضا حل شود؛ البته این موضوع نباید بهانه‌ای برای بی‌مبالاتی و لاپوشانی مسئولان باشد.

وی اضافه کرد: هماهنگی، همفکری و همدلی خوبی بین مسئولان ارشد استان صورت گرفته که با لطف خداوند متعال پا به پای همدیگر و با طرح مطالبات به صورت هماهنگ به دنبال حل مسائل اقتصادی و فرهنگی استان هستند. همچنین پیگیری و پشتکار خوبی از جانب مسئولان استانی و کشوری صورت گرفته و آغاز پروژه‌های زیر بنایی مورد نیاز در حال پیگیری است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند «بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود» اظهار کرد: اگر کاری نشدنی و غیر قابل انجام بود، مردم تحمل می‌کردند، اما بسیاری از کارها شدنی است و چون انجام نمی‌شود، مردم نگران هستند و شبهه به وجود می‌آید که مافیای گوشت و مافیای سوخت و انواع مختلف مافیا وجود دارد.

وی حل بسیاری از مشکلات را در خود استان قابل انجام دانست و افزود: اگر یک عزم جدی، مدیریت قوی و هماهنگی وجود داشته باشد، بسیاری از مشکلات با عزم جمعی و کار گروهی در داخل استان قابل حل است، البته برخی از این‌ها نیز نیازمند پشتیبانی در سطح کشور است.

محامی خواستار ایجاد زمینه مشارکت و نقش آفرینی مردم در قسمت‌های مختلف شد و بیان کرد: باید از نقش آفرینی جدی مردم به خصوص نسل جوان و از کارشناسی فرهیختگان منطقه سیستان، دانشگاهیان و ظرفیت حوزه‌های علمیه برای حل مشکلات منطقه استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha