حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت روان جامعه است
کد خبر: 3928451
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

حفظ کرامت انسانی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت روان جامعه است

روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های اردبیل، گفت: حفظ کرامت انسانی و تأمین سلامت اجتماعی، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت روان جامعه است.

حفظ کرامت انسانی؛ در سلامت روان جامعه استحجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین موسوی، روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: بی‌شک سلامت روانی از بزرگترین نعمت‌های الهی است که در زندگی انسان وجود دارد به طوری که هیچ نعمتی به پای آن نمی‌رسد.

وی اظهار کرد: دشمنان اسلام با هدف گرفتن فرهنگ و اعتقادات اسلامی، درصدد از بین بردن سلامت روان جامعه هستند و در این جاست که سبک زندگی اسلامی مطرح می‌شود که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

موسوی با بیان اینکه بیماری‌های روانی ریشه در فرهنگ هر جامعه‌ای دارد، تصریح کرد: کاهش کیفیت زندگی، تشدید بیماری، کاهش عزت نفس و احساس حقارت از جمله پیامد‌های این مسئله است.

روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان اردبیل، گفت: مهم‌ترین چیزی که در جامعه باید به آن بپردازیم ولایتمداری است و جایگاه آن باید در خانواده‌ها مشخص شود، وقتی می‌گوییم تربیت، منظور فقط تربیت به معنای عمل به خوب و بد در ذهن ما نیست، در حوزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فردی و به‌ویژه خانوادگی در سبک زندگی است که خود یک مکتب تربیتی جامع است.

موسوی افزود: پژوهش‌ها نشان می‌دهند بیش از ۲۳ درصد افراد ۱۴ الی ۶۵ سال نیازمند خدمات روانپزشکی هستند درحالی که تنها ۲۰ درصد آن‌ها هر نوع خدمات را دریافت کرده‌اند که یکی از دلایل اصلی آن وجود انگ بیماری‌های روانی در جامعه است.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش دانش عمومی نسبت به شناخت مرز‌های احساسی بین افراد، حل مسائل فردی و کنترل زندگی، تکنیک‌های تاب‌آوری، شکر‌گزاری، صداقت، نقش دین و قرآن در سلامت روان، مثبت‌اندیشی، چگونگی مدیریت بحران‌های زندگی و مسائل جامعه‌شناختی از جمله دیگر موضوعات در مبحث سلامت روان جامعه است که باید به آن پرداخت.

موسوی اظهار کرد: پیدا کردن راه حل مناسب برای برطرف کردن مشکلات در زندگی فردی و اجتماعی نیاز به دانش تخصصی مشاوره و راهنمایی دارد تا با به‌کارگیری راهکاره‌های مناسب به نتیجه‌ای مثبت دست یافت.

روحانی مبلغ دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه مشاوره رویکردی تخصصی است تا انسان بتواند در مسیر زندگی در مقابل ناملایمات با برخوردی منطقی و عاقلانه برخورد کند و به سعادت که همان حفظ کرامت انسانی است، برسد، اظهار کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در دانشگاه‌ها سبب می‌شود تا دانشجویان مهارت لازم را در کنار مطالب درسی بیاموزند.

انتهای پیام
captcha