سوگواری اربعین حسینی در تیپ 37 زرهی شیراز
کد خبر: 3928109
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

سوگواری اربعین حسینی در تیپ 37 زرهی شیراز

به‌مناسبت فرا رسیدن اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت مراسم عزاداری و سوگواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تالار امام خامنه‌ای تیپ ۳۷ زرهی برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی، مراسم سوگواری با رعایت پروتكل‌های بهداشتی امروز، 17 مهرماه در تالار امام خمینی(ره) تیپ 37 زرهی برگزار شد.

در این مراسم که عباس عطاءاللهی، فرمانده تیپ، مسؤلان و جمعی از کارکنان پایور و وظیفه حضور داشتند، حجت‌الاسلام شهباز فضلی، رئیس عقیدتی ـ سیاسی تیپ 37 زرهی طی سخنانی با تسلیت اربعین حسینی به بیان فلسفه این روز پرداخت.

وی با استناد به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) به نشانه‌های فرد مؤمن اشاره كرد و گفت: مؤمن ۵ ویژگی دارد. اول تقید به انجام واجبات و فرایض دینی و خواندن ۵۱ رکعت نماز در شبانه‌روز (۱۷ رکعت واجب، ۳۴ رکعت نافله) دوم استفاده از انگشتر عقیق در دست راست، نشانه سوم مؤمن قرائت زیارت اربعین، چهارم سجده بر خاک کردن و نشانه پنجم فرد مؤمن انجام و آغاز امور با ذکر بسم‌الله الرحمن الرحیم است.

عطاءاللهی در ادامه با تأکید بر خواندن زیارت امام حسین(ع) محاسن و برکات آن را ۴ مورد برشمرد و گفت: قرائت زیارت امام حسین(ع) باعث با برکت شدن عمر، افزایش رزق و روزی، سعادت‌مندی در زندگی و مرگ با عزت خواهد بود.

یادآور می‌شود، مداحی و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام
captcha