ویژه‌نامه اینترنتی اربعین حسینی منتشر شد
کد خبر: 3928066
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

ویژه‌نامه اینترنتی اربعین حسینی منتشر شد

همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ویژه‌نامه «اربعین حسینی» در قالب ۱۳ سرفصل و ارائه بیش از ۱۴۰ مطلب مفید به‌روزرسانی و منتشر شد.

به گزارش ایکنا؛ در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) گفته می‌شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است. در روز بیستم صفر، شیعیان، عظیم‎ترین مراسم سوگواری را در کشور‌ها و شهر‌های مختلف به یاد عاشورای حسینی برپا می‌کنند و همراه با دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری به تعظیم شعائر دینی می‌پردازند.
 
در شهر کربلا، اربعین حسینی عظمت و شکوه خاصی دارد و دسته‌های عزادار، مراسمی پرشور برپا می‌کنند. لذا اربعین، فقط روزی از روز‌های سال نیست، بلکه آیینه‌ای است دربرابر چشمان میلیون‌ها انسان متعهد که در آن تصویری از نهضت و قیام خونین محرّم نقش می‌بندد.
 
اربعین، روز باشکوهی است که از خون حسین(ع)، حیات گرفت و نقطه آغاز تبلیغ آرمان کربلا از طریق اشک شد؛ چرا که در این روز، نخستین مجلس عزاداری برای اباعبدبالله(ع) و تبلیغ آرمان آن حضرت در کنار تربتش برپا شد.

حالا همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به همت محققان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) ویژه‌نامه ارزشمند «اربعین حسینی» در پایگاه حوزه‌نت با هدف آشنایی بیشتر با سیره امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین به‌روزرسانی و منتشر شده است.
 
این ویژه‌نامه الکترونیکی در قالب ۱۳ سرفصل و ارائه بیش از ۱۴۰ مطلب مفید شامل «اربعین در فرهنگ شیعه»، «فلسفه اربعین»، «اولین اربعین»، «زیارت اربعین»، «زیارت‌نامه اربعین»، «مراسمات و آئین‌های اربعین»، «پیاده‌روی اربعین»، «اربعین در کلام علما و بزرگان»، «با خاطرات اربعین»، «شعر اربعین»، «اربعین در متن ادبی»، «معرفی کتاب» و «نگارخانه شامل فیلم، صوت و تصاویر مرتبط» منتشر شده است.

جهت بهره‌مندی از ویژه‌نامه اربعین حسینی، اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام
captcha