برگزاری عزاداری‌های ایام پایانی ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3927994
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

برگزاری عزاداری‌های ایام پایانی ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در خصوص مراسم اربعین و دهه پایانی صفر برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌ها برگزار شود، البته قرار شد فرمانداران روش‌های اجرایی شیوه‌نامه‌های ابلاغی را تدوین و اجرا کنند.

برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام پایانی ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتیبه گزارش ایکنا و به‌نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری سرپرست استانداری خراسان رضوی، امروز 16 مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان که در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه شرایط استان از نظر کرونا همچنان در مرحله هشدار قرار دارد، اظهار کرد: از همه مردم تقاضا داریم در ایام پایانی ماه صفر به سمت خراسان رضوی حرکت نکنند، چرا که این استان آمادگی پذیرش این عزیزان را نخواهد داشت.

وی در خصوص حرکت زائرین پیاده در ایام عزاداری ماه صفر به سمت مشهد عنوان کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا هر گونه پیاده‌روی ممنوع است و در همین راستا از استان‌های همجوار می‌خواهیم که هیئات را توجیه و اقناع کرده تا به سمت استان حرکت نکنند، همچنین در داخل استان هم به فرمانداران تاکید شده است که در حوزه همان شهرستان در صورت لزوم مراسم‌ها در قالب پروتکل‌ها برگزار شود.

جعفری عنوان کرد: انتظار ما از همه دلباختگان اهل‌بیت(ع) این است که با خادمان خود در حوزه سلامت همکاری کنند، تا هم شاهد رعایت پروتکل‌ها و هم برگزاری هرچه بهتر عزاداری‌ها در ایام مذکور باشیم.

وی در ارتباط با تخصیص واکسن آنفولانزا به استان بیان کرد: تعدادی واکسن آنفولانزا به استان اختصاص یافته و در حال توزیع است، اما در عین حال این واکسن‌ها به افرادی که در اولویت هستند، از جمله زنان باردار و بیماری‌های پر خطر اختصاص و بعد از آن به متقاضیان تخصیص می‌یابد.

سرپرست استانداری خراسان رضوی، ضمن اشاره به آمادگی لازم مدیران برای برگزاری مراسم اربعین حسینی، در خصوص برگزاری مراسم‌های دهه آخر صفر اظهار کرد: علوم پزشکی و هلال‌احمر هم سلامت عزاداران و نظارت بر این ایام را موردتوجه قرار خواهند داد.

جعفری ابراز کرد: در دستورالعمل‌ها به صورت شفاف اعلام شده که برپایی هرگونه موکب توزیع اقلام خوراکی و آشامیدنی ممنوع، اما در قالب نذر سلامت و پویش جمع‌آوری نذورات برپایی این موکب‌ها پس از کسب مجوز از اداره‌کل تبلیغات اسلامی بلامانع اعلام و ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت استان خاطرنشان کرد: همچنان در مرحله هشدار افزایش کرونا قرار داریم، لذا باید مراقبت‌های لازم به صورت خاص صورت گیرد، بر همین اساس هرچه بتوانیم درصد استفاده از ماسک را در استان افزایش بدهیم شاهد پیشگیری قابل توجهی خواهیم بود.

سرپرست استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در حوزه اصناف شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم که در این راستا باید واحدهایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، پس از تذکر پلمپ شوند.

انتهای پیام
captcha