ضرورت رعایت اصول بهداشتی در آیین‌های سوگواری اربعین
کد خبر: 3927959
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

ضرورت رعایت اصول بهداشتی در آیین‌های سوگواری اربعین

یکصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس استان فارس با تأکید اعضای این ستاد بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در آئین‌های سوگواری اربعین، با هدف حفظ سلامت عمومی همراه بود.

به گزارش ایکنا از فارس، یکصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ویروس استان فارس، امروز، 16 مهر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد که در آن بر لزوم رعایت اصول بهداشتی در سوگواری‌های اربعین تأکید شد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط استان تمامی تلاش خود را برای نظارت بر رعایت بهداشت در آئین‌های سوگواری اربعین به کار بسته‌اند، از مردم مؤمن استان نیز خواست تا در این زمینه دقت نظر کافی داشته و سلامت خود و دیگر سوگواران را مورد توجه قرار دهند.

وی همچنین با ابراز نگرانی نسبت به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران کروناویروس در استان، افزایش تدابیر پیشگیرانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه را ضروری خواند. 

همتی، کاهش توجه عمومی نسبت به خطرات بیماری کووید ۱۹ را چالشی جدی خواند که موجب افزایش بار ابتلا و بیماری در استان شده است و در صورت تداوم شرایط موجود، با آسیب‌های جدی همراه است.

در ادامه این نشست ضمن بررسی آمار ابتلا به تفکیک شهرهای مختلف استان، روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته و روند پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان‌های استان مورد بررسی قرار گرفت.

پیگیری علت‌های مرگ و میر بیماران طی روزهای اخیر، از جمله محورهای نشست امروز بود که با اعلام و بررسی آمارهای موجود انجام گرفت.

علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام گزارشی از وضعیت بستری بیماران در بخش‌های عمومی و مراقبت‌های ویژه استان، نسبت به کاهش ظرفیت‌های پیش‌بینی شده با توجه به افزایش بار بیماران نیازمند بستری ابراز نگرانی کرد.

علی‌رضا میراحمدی‌زاده، رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژی ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به افزایش موارد ابتلا در استان، بی‌توجهی بیماران بدون علامت در استان نسبت به رعایت اصول بهداشتی را از علت‌های انتقال گسترده چرخه‌های ویروس عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha