اربعین؛ محوریت هم‌اندیشی جهان اسلام است
کد خبر: 3927881
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷

اربعین؛ محوریت هم‌اندیشی جهان اسلام است

کارشناس مذهبی و امام جماعت شهرستان گرمی گفت: اربعین حسینی محوریت و فرصتی برای هم‌اندیشی علمای جهان اسلام است.

اربعین؛ محوریت هم اندیشی جهان اسلام استحجت‌الاسلام و المسلمین یاسر محمدزاده، امام جماعت شهرستان گرمی، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، گفت: بُعد معرفتی اربعین ضرورتی است که در کنار عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) نیازی مبرم است. عشق و علاقه مردم نسبت به اربعین، مصداق سخن امام خمینی(ره) است که فرمودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد و مراسم اربعین باید جهانی‌سازی شده و در تمام کشور‌ها به همه زبان‌ها بازتاب داده شود».

وی افزود: انگیزه جوانان حسینی برای حضور در پیاده‌روی اربعین به عنوان یک عنصر تربیتی ویژه بود که علاوه بر تسهیل حضور، پویشی را با عنوان نذر قدم‌های زینب(س) داشتند که این پویش در سال جاری بعنوان موکب سیار با تکیه بر برنامه‌های محله محور برگزار خواهد شد. زیارت اربعین آیینی کهن نزد شیعیان و مسلمانان است که در متن جامعه و با حضور خالصانه مردم به یک دیدار سالانه تبدیل شده است، سفر و دیداری که در آن، لحظاتی شورآفرین و حیرت انگیز خلق می‌شود.

محمدزاده، خاطر نشان کرد: زیارت اربعین‌حسینی، در میان زیارت‌ها و مناسک دینی و آیینی دنیا، به‌خاطر نقش و حضور پررنگ زائران و گوناگونی سبک‌های پذیرایی مردم در این مسیر، با سایر مراسم زیارتی و مذهبی متفاوت است. اربعین حسینی محوریت و فرصتی برای هم‌اندیشی علمای جهان اسلام است و در دوران حاضر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه به شدت احساس می‌شود فلذا وظیفه انسانی و دینی دوستداران امام حسین(ع) سنگین‌تر از گذشته است.

امام جماعت شهرستان گرمی گفت: در زیارت اربعین موجی از زائران، از شهر‌های مختلف عراق و نقاط مختلف دنیا به سمت کربلا راهی می‌شدند که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا این امر امکان پذیر نیست. زائرین، از نزدیک‌ترین کشور‌ها تا دورترین نقاط دنیا به قصد حضور در چهلم سالار شهیدان پا در راه رسیدن به کربلا می‌گذارند و پس از گذشت ١۴قرن از شهادت امام‌حسین(ع)، عاشقانه به زیارت او رهسپار می‌شوند.

وی بیان کرد: مردم کشورمان در شرایط خاصی قرار دارند و این شرایط وظایف جدیدی را بر عهده همه ما گذاشته است. در سال جاری وظیفه همه ما این است که با ارج نهادن به خدمات ایثارگرانه جامعه درمانی و پزشکی کشور، با توسعه فرهنگ اربعین، پویش‌های احسان را در خانه‌ها و محلات و شهر‌ها داشته باشیم و اقشار نیازمند و آسیب پذیر بر سر سفره احسان حسینی مهمان باشند.
خبرنگار: فائزه ندایی

انتهای پیام
captcha