صرف هزینه سفر اربعین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گیلان
کد خبر: 3927726
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

صرف هزینه سفر اربعین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گیلان

رئیس ستاد دیه گیلان گفت: پویش «سفینة النجاة» برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان از پرداخت دیه استان، همزمان با اربعین ایجاد می شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، علیرضا یزدانی، رئیس ستاد دسه استان گیلان امروز، 15 مهرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایجاد پویش «سفینه النجاه» برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان از پرداخت دیه در استان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت اعزام زائران اربعین به کربلای معلی، تلاش داریم تا با ایجاد پویش مذکور بخشی از دیون 450 زندانی جرایم غیرعمد ناتوان از پرداخت دیه استان را با مشارکت زائران اربعین استان تامین کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 70 هزار زائر اربعین از گیلان به کربلای معلی مشرف شدند، تصریح کرد: اگر این زائران امسال یک سوم هزینه سال قبل خود را برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند، همه 450 زندانی این بخش آزاد می شوند.

رئیس ستاد دیه استان گیلان خاطرنشان کرد: شماره کارت 5859837002488142 یا شماره حساب 0880213096 بانک تجارت، شعبه مرکزی رشت برای دریافت کمک‌های مردمی جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اختصاص یافته است.

یزدانی با بیان اینکه سال گذشته 411 زندانی جرایم غیرعمد ناتوان از پرداخت دیه استان با دیون 175 میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند، گفت: نیمی از این کمک را ستاد دیه کشور پرداخت کرد و مابقی از محل بخشش شاکیان، کمک خیران، وام‌ها و کمک‌های بلاعوض تامین شد.

انتهای پیام
captcha