همایش «اهل ‌سنت در پیشگاه امام حسین (ع)» برگزار شد
کد خبر: 3927639
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

همایش «اهل ‌سنت در پیشگاه امام حسین (ع)» برگزار شد

همایش «اهل‌ سنت در پیشگاه امام حسین (ع)» به صورت مجازی با مشارکت علمای اهل سنت برگزار شد.

همایش بزرگ مجازی «اهل‌سنت در پیشگاه امام حسین (ع)» برگزار شدبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، ‌آخوند اسماعیل قدیری، از علمای اهل سنت در همایشی که 14 مهرماه به همت مدرسه حج ربانیه چنارلی با عنوان «اهل ‌سنت در پیشگاه امام حسین (ع)»، به صورت مجازی و با مشارکت علمای اهل سنت در گلستان برگزار شد، ضمن اشاره به فضایل و مناقب امام حسین(ع) در کتاب‌های اهل­‎سنت و اهل­‌تشیع گفت: شهادت امام حسین (ع)، درس شهامت، از خود گذشتگی و فداکاری به امت اسلامی داد.

قدیری با اشاره به  آیه23 سوره شوری «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى» گفت: ‌وقتی که این آیه بر پیامبر(ص) نازل شد اصحاب عرض کردند، یا رسول الله آن کسانی که خداوند محبت آنان را بر ما واجب گردانده چه کسانی هستند و  پیامبر اکرم(ص) فرمودند: حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و دو فرزند آنان امام حسن(ع)  و امام حسین(ع) هستند.

این عالم اهل سنت افزود: ابوهریره می‌فرماید که من رسول اکرم(ص) را دیدم که حضرت امام حسین(ع) را بر گردن حمل می‌کردند و می‌فرمودند: «اللهم انی أُحِبُّه و أحِبُّ من یُحبُّه»، خدایا من حسین را دوست دارم و کسی را که حسین را دوست می‌دارد، شما هم آنها را دوست بدار.

وی اظهار کرد: «گاندی» رهبر سیاسی و معنوی هندی‌ها می‌گوید که من با دقت زندگی‌نامه امام حسین(ع) رو مطالعه کردم و برای من روشن شد که اگر هند بخواهد پیروزی و فتح را برای خود احراز کند بر آنان لازم است که از سیره امام حسین (ع) الگو بگیرند.

قدیری افزود: «چارلز دیکنز» نویسنده معروف انگلیسی گفته است، اگر هدف از جهاد امام حسین(ع)  دنیا بوده باشد، من این را قبول ندارم و «آنتوان بارا» از بزرگان مسیحی نیز گفته است: اگر امام حسین بین ما می‌بود ما در هر یک از سرزمین­‌های خودمان پرچم حسین را بر می‌افراشتیم و در منبر خودمان از حسین صحبت می‌کردیم و انسان‌ها را بسوی مسیحیت با نام حسین دعوت می‌کردیم.

وی در ادامه اظهار کرد: افرادی که دین اسلام را قبول نداشتند ولی سیره امام حسین (ع) را با دقت مطالعه کردند امام حسین(ع) را برای خودشان الگو و سرمشق قرار دادند.

عالم اهل‌ سنت در خاتمه افزود: ما مسلمانان و پیروان و محبان اهل ‌بیت(ع) و امام حسین(ع) وظیفه داریم از شهامت، ایثار و فداکاری امام حسین(ع) آن بزرگ مرد تاریخ درس عبرت بگیریم و سرلوحه و سر‌مشق زندگی خود قرار بدهیم.

انتهای پیام
captcha