خدمت‌رسانی موکب‎های اربعین لرستان با عنوان «امام منصور»
کد خبر: 3927601
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

خدمت‌رسانی موکب‎های اربعین لرستان با عنوان «امام منصور»

دبیر مجمع مردمی موکب‌های لرستان با بیان این‌که امسال 27 موکب در سطح شهرهای استان سازماندهی شد، افزود: این موکب‎ها در اربعین امسال در چند قالب و محور عملیات مشترکی به نام «امام منصور» در مناطق محروم به مردم خدمت‌رسانی خواهند داشت.

خدمت‌رسانی موکب‎های اربعین لرستان در قالب «امام منصور»به گزارش ایکنا از لرستان، محمد سرلک، دبیر مجمع مردمی موکب‌های لرستان امروز، 15 مهرماه در جمع خبرنگاران، در تشریح فعالیت‌های موکب‎های لرستان در اربعین امسال، گفت: متاسفانه شیوع کروناویروس امسال مانع از این شد موکب‌های اربعین به‌مانند سال‌های قبل در زمینه خدمت‌رسانی به زائران اربعین فعالیت داشته باشند.

وی با بیان این‌که امسال در قالب مجمع مردمی مواکب اربعین لرستان، 27 موکب در سطح شهرهای استان سازماندهی شد، افزود:  این موکب‎ها در اربعین امسال در چند قالب و محور عملیات مشترکی به نام «امام منصور» در مناطق محروم به مردم خدمت‌رسانی خواهند داشت.

دبیر مجمع مردمی موکب‌های لرستان با اشاره به شناسایی افراد نیازمند در محلات و مناطق حاشیه‌نشین شهرها، روستاهای کم‌برخوردار و محروم توسط موکب‎های اربعین، اضافه کرد: مواکب با امکانات و تجهیزاتی که دارند به کارهای جهادی و عمرانی در این مناطق از جمله ساخت حمام، سرویس بهداشتی، خانه عالم، مسجد، آبرسانی و ... ورود پیدا می‌کنند.

سرلک با بیان این‌که خادمان موکب‎ها متشکل از افراد مختلفی اعم‌از آشپز، پزشک، تاسیسات‌چی، افراد فنی، مبلغان و... هستند و امسال در ایام اربعین طبخ غذا به‌صورت بیرون‌بر در اختیار افراد بی‌بضاعتی که شناسایی شده‌اند، قرار می‌گیرد، به پاره‌ای از فعالیت‌های موکب‌های لرستان در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا موکب‌های اربعین در وهله نخست به ضدعفونی اماکن عمومی پرداختند به‌طوری‌که با بلوک‌بندی مناطق شهرستانی و تقسیم کار این کار انجام گرفت سپس با توجه به خلعی که در بحث ماسک وجود داشت به سراغ تولید ماسک رفتند تا این نیاز مردم را برطرف کنند، البته هنوز هم در برخی شهرستان‌ها کار تولید ماسک ادامه دارد.

وی ادامه داد: موکب‌ها پس از تولید ماسک به سمت تولید ژل شست و شو، دستکش و محلول‌های ضد عفونی کننده رفتند تا این خلع را نیز برطرف کنند سپس در مرحله بعد وارد کار تقویت کادر درمان، ایجاد کارگاه‌های آبمیوه‌گیری رفتند و در نهایت وارد یک مرحله وسیعی از مواسات شدند.

سرلک با یادآوری این‌که اکنون نیز خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌بضاعتی که به‌خاطر شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند شناسایی شدند، اظهارکرد: برخی از مواکب دوازدهیمن و سیزدهمین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار دارند و  در اربعین همه مواکب بحث توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان را دارند این در حالی‎است که در روز اربعین نیز مواکب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فضاسازی و برگزاری مراسم‌های اربعین می‌پردازند تا فضای اربعینی در استان لرستان حاکم شود.

 

انتهای پیام
captcha