ابهام در برگزاری مراسم مذهبی در روز اربعین / منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم
کد خبر: 3927501
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم و صفر استان تهران:

ابهام در برگزاری مراسم مذهبی در روز اربعین / منتظر اعلام نظر وزارت کشور هستیم

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم و صفر استان تهران با اشاره به پیگیری‌های مستمر در مورد مراسم روز اربعین در استان تهران، گفت: متأسفانه هنوز به نتیجه روشنی نرسیده و مسئولان امر، امروز دوشنبه به این سازمان اعلام کرده‌اند بررسی‌ها در این مورد ادامه دارد و استانداری تهران نیز منتظر اعلام نظر وزارت کشور است.

روح‌الله عبدالهی، مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم و صفر استان تهران، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درخصوص آخرین تصمیمات برگزاری جلسات مذهبی در ایام اربعین گفت: به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان تهران و اعلام وضعیت حاد و هشدار در پایتخت، استانداری تهران با صدور ابلاغیه‌ای، از ۱۲ الی ۱۸ مهرماه، محدودیت‌هایی را اعلام کرد و از آنجا که یکی از بند‌های این ابلاغیه، ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در هفته جاری بود، به محض اعلام، حجت‌الاسلام سهرابی پیگیر ماجرا شد تا تکالیف برگزاری هیئت‌های مذهبی روشن شود.

وی افزود: با وجود صدور ابلاغیه فوق‌الذکر، هنوز تصمیم نهایی در مورد مراسم اربعین گرفته نشده و تصمیم نهایی اعلام نشده است و امیدواریم مسئولان مربوطه، با لحاظ تمام مسائل و مصالح، نسبت به تعطیلی یا برگزاری هیئت‌ها در ایام اربعین تصمیم بگیرند و آن را به صورت روشن و بموقع اعلام کنند.

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد محرم و صفر استان تهران تصریح کرد: نتیجه هرچه باشد، بنا بر امر رهبر حکیم انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و عامه هیئت‌های مذهبی، تابع تصمیمات ستاد کرونا خواهند بود؛ همانطور که در ماه محرم نه تنها در مقام زبان، بلکه در عمل هم به همگان نشان دادند همگی پیرو امر رهبر معظم انقلاب و تصمیمات ستاد ملی کرونا در اجرای پروتکل‌های بهداشتی هستند.

عبداللهی با اشاره به پیگیری‌های مستمر این سازمان در مورد مراسم روز اربعین در استان تهران، گفت: متأسفانه هنوز به نتیجه روشنی نرسیده و مسئولان امر، امروز دوشنبه به این سازمان اعلام کرده‌اند بررسی‌ها در این مورد ادامه دارد. استانداری تهران نیز منتظر اعلام نظر وزارت کشور است.

وی ضمن گلایه از تأخیر زیادی که در ابلاغ و اطلاع‌رسانی چگونگی برگزاری اربعین استان تهران به وجود آمده، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم باتوجه به فرصت بسیار کوتاهی که تا اربعین مانده، مسئولان مربوطه در اسرع وقت، به جمع‌بندی و تصمیم برسند، چرا که هیئت‌ها در بلاتکلیفی موجود، متحمل هزینه‌ها و فشار‌های بسیاری هستند.
انتهای پیام
captcha