اعلام برنامه‌های اربعینی رسانه ملی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3927474
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

اعلام برنامه‌های اربعینی رسانه ملی در صفحات معارفی رسانه‌ها

صفحات معارفی رسانه‌ها روز 14 مهرماه بیش از هر موضوعی به موضوعات اربعینی پرداخته و در این بین بیش از هر خبری به اعلام برنامه‌های تلویزیون در روز اربعین اشاره کرده‌اند.

اعلام برنامه‌های اربعینی رسانه ملی در صفحات معارفی رسانه‌ها

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز چهاردهم مهرماه بیش از هر موضوع دیگری به موضوع اربعین پرداخته‌اند. خبرگزاری فارس در خبری 13 پیشنهاد به جاماندگان از اربعین ارائه داده است و ایسنا نیز از اجرای طرح قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منزل و در روز اربعین خبر داده است.

ایرنا ویژه‌برنامه رسانه ملی در روز اربعین را اطلاع‌رسانی کرده و از نگهداری 900 هزار برگ سند درباره تاریخ تهران در آرشیو ملی ایران خبر داده و خبرگزاری کتاب نیز به موضوع نگهداری 900 هزار برگ سند درباره تاریخ تهران در آرشیو ملی ایران خبر داده است. خبرگزاری مهر به برگزاری دوره آموزش قرآن ویژه کارگران اشاره کرده و خبرگزاری میزان نیز حدیثی از پیامبر(ص) در مورد دنیاطلبی را بازنشر داده است. در ادامه نگاهی گذرا به صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.

فارس

خبرگزاری فارس امروز 14 مهرماه در خبری که به پویش مردمی «به پای دل» اختصاص یافته، به 13 پیشنهادی که این پویش برای جاماندگان اربعین داشته، اشاره کرده است. در بخشی از این خبر می‌خوانیم: «پویش مردمی «به پای دل» با توجه به عدم امکان حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و در پی تصمیم دولت عراق و ستاد ملی کرونا ایران، راه‌اندازی شد و با دریافت نظرات کارشناسی و مشورت با فعالان حوزه اربعین، ۱۳ پیشنهاد را به مردم ارائه کرد تا در این ایام به جای زیارت، این برنامه را اجرایی کنند».

فارس در گزارش دیگری که با تیتر «50 آیه پرکاربرد قرآن را به آسانی حفظ کنید و به کار ببندید» منتشر شده است، به معرفی طرح قرآنی «آیات زندگی» موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) پرداخته است. در این طرح، ۵۰ آیه کاربردی قرآن که مفاهیم آن منطبق با موضوعات روز جامعه و زندگی است انتخاب شده و هر آیه به همراه ترجمه و مفاهیم آن در قالب یک پوستر گنجانده شده است. همچنین کتابچه‌‌ای هم طراحی شده که در آن شرح بیشتری از آن آیه آمده تا مربی، معلم و یا امام جماعت برای مدعوین شرح دهد.

«ارتباط اربعین با ظهور/ زیارتی که برگ برنده شیعیان است»، «ستاد کرونا موضعش را درباره مراسم‌های اربعین شفاف اعلام کند»، «۱۰ صبح پنجشنبه؛ قرائت زیارت اربعین به صورت خانوادگی در منازل» و «ترتیل صفحه ۵۰۳ قرآن کریم + فیلم و متن آیات» از دیگر مطالب خبری منتشر شده در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس در روز 14 مهرماه است.

ایسنا

خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه در خبری که با تیتر «قرائت خانوادگی زیارت اربعین در روز اربعین حسینی علیه السلام» منتشر کرده است، از برگزاری قرائت خانوادگی زیارت اربعین در منازل همزمان با روز اربعین حسینی خبر داده است.

ایسنا در خبر دیگری به راه‌اندازی یک شبکه رادیویی جدید اشاره کرده است. در این خبر می‌خوانیم: «رادیو وحدت که قرار است جایگزین رادیو اربعین شود، برنامه‌هایش را از ۲۷ مهر تا ۱۳ آبان ماه روی آنتن می‌فرستد. این نخستین بار است که یک شبکه رادیویی مستقل به مناسبت هفته وحدت در معاونت صدا راه‌اندازی می‌شود. شنوندگان رادیو می توانند برنامه این شبکه رادیویی را روی موج ۵/ ۹۵ دنبال کنند».

ایسنا در خبر دیگری به نشست خبری «حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی»، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران اشاره کرده است. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این نشست خبری با اشاره به اینکه امسال همه زائر امام حسین‌(ع) خواهند شد، گفته است: «مراسم زیارت اربعین ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه از رسانه ملی پخش می‌شود».

«نصیرایی: در صورت اعزام زائر به عراق طوری برنامه‌ریزی شود که حاشیه ایجاد نشود» و «رمز پیروزی مسلمانان اتحاد است/نام داعش به زباله دان تاریخ پیوست» دو مطلب خبری دیگر منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران در روز 14 مهرماه است.

ایرنا

خبرگزاری جمهوری اسلامی صفحه قرآن و معارف را با انتشار دو مطلب خبری به روزرسانی کرده و یکی از این دو خبر را به اعلام ویژه‌برنامه‌های سیما برای اربعین حسینی اختصاص داده است. در این خبر تمامی ویژ‌ه‌برنامه‌های اربعینی شبکه‌های مختلف سیما و زمان پخش آنها اعلام شده است.

خبر دیگر این خبرگزاری به انتشار آلبومی اربعینی اختصاص یافته است. بر اساس این خبر آلبوم «مرثیه ناتمام» با هدف تلاش برای فرهنگ سازی موسیقی عزاداری تهیه شده و شامل آوازهایی برای اربعین است که به ‌قصد فرهنگسازی صحیح در استفاده موسیقی عزاداری منتشر شده است. این آلبوم با آواز چهار خواننده موسیقی دستگاهی ایران «امیر مداح»، «سیدهاشم احمدوند»، «رضا طیبی» و «حمید خزایی» با اشعاری از «محمدعلی بهمنی»، «علیرضا قزوه»، «غلامرضا طریقی»، «غزاله شریفیان»، «سیدمحمدمهدی شفیعی»، «میلاد عرفان‌پور»، «بیت‌ا...جعفری» و «محمدمهدی سیار» در هشت قطعه به همت مدیریت موسیقی شهرداری و مرکز موسیقی صدا و سیما تولید شده است.

ایبنا

خبرگزاری کتاب ایران در صفحه دین و اندیشه در خبری از نگهداری 900 هزار برگ سند درباره تاریخ تهران در آرشیو ملی ایران خبر داده و در ادامه اخبار امروز خود به معرفی کتاب «آفتاب در حجاب» اثر «سیدمهدی شجاعی» در شبکه پنج سیما اشاره کرده است.

«غلامحسین تکمیل‌همایون در قطعه‌ نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود»، «دعوت به خواندن کتاب «چراغ هدایت»/ ببینید»، « اخلاق جنگ و انتخاب احسن صلح»،‌ «آخرین اثر منوچهر آشتیانی منتشر شد/درآمدی بر تاریخ جامعه‌شناسی شناخت»، «میراث پرباری داریم که به آن توجه نمی‌کنیم/ نقد کنیم به جای سکوت دردناک!» و «چرا امام حسین(ع) در قیام عاشورا اهل بیت را به همراه خود می‌برد؟» از دیگر عناوین خبری منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران است.

مهر

خبرگزاری مهر تنها خبر منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی را به آغاز یک دوره آموزش قرآن ویژه کارگران اختصاص داده است. این دوره‌های آموزشی به صورت دوره‌های کوتاه مدت یک ماهه و در رشته‌های روخوانی، مفاهیم و تفسیر، حفظ و احکام به صورت کاملاً غیرحضوری و به شکل تلفنی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین حسامی»، استاد حوزه علمیه و کارشناس مذهبی انجام داده و در آن برخی اعمال جایگزین برای رسیدن به ثواب زیارت سیدالشهدا در اربعین اشاره شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همچنین حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در مورد دنیاطلبی را بازنشر داده است. بر اساس این حدیث، «گرایش به دنیا، غم و اندوه را زیاد مى‌کند».

میزان

خبرگزاری میزان در صفحه دین و اندیشه گفت‌وگویی از مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی را منتشر کرده است. حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» در این گفت‌وگو با گلایه از اینکه تجربه موفق دهه اول محرم برای اربعین مورد استفاده قرار نگرفت، گفته است: «سازمان تبلیغات همواره خادم هیئات مذهبی است، اما رفتار دوگانه و غیرشفاف ستاد کرونا برای عزاداران و مسئولان هیئات مذهبی مبهم است».

انتهای پیام
captcha