اربعین را متفاوت برگزار می‌كنیم / اهتزاز پرچم سرخ حسین(ع) در بین‌الحرمین شیراز
کد خبر: 3927280
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

اربعین را متفاوت برگزار می‌كنیم / اهتزاز پرچم سرخ حسین(ع) در بین‌الحرمین شیراز

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینكه امسال به دلیل شیوع كرونا مراسم‌ اربعین حسینی را متفاوت برگزار خواهیم كرد، به تشریح برنامه‌ هیئت‌های مذهبی در این روزها پرداخت.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع كرونا و دستورات ستاد ملی مبارزه با كرونا و همچنین منویات رهبر معظم انقلاب، به یاری خدا مراسم‌ اربعین حسینی را متفاوت برگزار خواهیم كرد.

وی به تشریح برنامه‌های هیئت‌های مذهبی ویژه این ایام پرداخت و افزود: مراسم‌ دهه آخر صفر و اربعین حسینی در محوطه‌های باز با رعایت كامل پروتكل‌های بهداشتی كه از قبل مصوب شده‌اند، اجرا خواهند شد. با توجه به اینكه مرزهای عراق بسته است، حركت به سوی مرزها برای شركت در مراسم ممنوع است و هیئت‌های مذهبی هیچ‌گونه اعزام و حركتی به سمت مرزها ندارند و صرفاً در روز اربعین مراسم زیارت اربعین در بقاع متبركه و حرم‌های مطهر امامزادگان را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهند كرد.

محمدیان با تأكید بر اینكه در روز اربعین نیز راهپیمایی و دسته‌روی به سوی حرم‌ها نخواهیم داشت، ولی مراسم زیارت اربعین در حرم‌ها و بقاع متبركه برگزار می‌شود، افزود: در دهه آخر صفر در شیراز هر شب بعد از نماز مغرب و عشا مراسم عزاداری همراه با سخنرانی مذهبی و مداحی برگزار می‌شود. همچنین در دهه آخر صفر میان حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) موكب‌هایی فعال خواهند شد و تلاش می‌شود تا فضای معنوی در این محوطه ایجاد شود و پرچمی نیز به مصداق پرچم امام حسین(ع) در محوطه بین‌الحرمین نصب خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس یادآور شد: ویژه‌برنامه‌هایی كه در بین‌الحرمین شیراز اجرا می‌شوند با همكاری ستاد عتبات عالیات و تولیت‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، لشكر 19 فجر، موكب احمدبن موسی(ع) با دستور نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس خواهد بود.

محمدیان بیان كرد: در صبح شهادت امام رضا(ع) برنامه عرض تسلیت برخی هیئت‌های مذهبی به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) خواهیم داشت كه در حرم مطهر تجمع خواهند كرد، البته این برنامه نیز مانند برنامه‌های ایام محرم با رعایت كامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد استانی، ادارات دولتی و شهرداری‌ها، مخصوصاً آموزش و پرورش و سازمان تربیت بدنی برای در اختیار گذاشتن فضای باز به هیئت‌های مذهبی برای ایجاد فضایی معنوی و برگزاری مراسم زیارت اربعین آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام
captcha