موکب‌های اربعین را به داخل خانه‌ها سوق دهیم / فعالیت‌ تبلیغی طلاب در کشور تا پایان ماه صفر
کد خبر: 3927246
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱
مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور:

موکب‌های اربعین را به داخل خانه‌ها سوق دهیم / فعالیت‌ تبلیغی طلاب در کشور تا پایان ماه صفر

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: فعالیت‌های این گروه از سال ۹۴ با رویکرد کاملاً مردمی در اقصی نقاط کشور شروع شد و امسال با توجه به شرایط، از تمام ظرفیت تبلیغی طلاب حوزه‌های علمیه در داخل کشور استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی استقامت، مسئول دبیرخانه مردمی مبلغین اربعین کشور عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ایام اربعین و دهه آخر صفر اظهارکرد: کمیته فرهنگی اربعین کشور از سال ۹۴، فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و ترویجی خود را در طول مسیر کربلا و هم در مبادی خروجی کشور به صورت مردمی آغاز کرد.

وی افزود: سال گذشته اقداماتی نظیر برپایی موکب‌های پرسش و پاسخ، نماز جماعت، تبلیغ‌های دانش‌آموزی، همراهی مبلغین با خودرو‌های سواری با حضور پرشور و گسترده قریب به ۳ هزار طلبه تبلیغی و جهادی در مسائل متعدد شکل می‌گرفت، اما امسال برحسب دستور لازم الاجرای ستاد ملی کرونا که همه تابع آن هستیم، هیچگونه اعزام مبلغی نداریم، ولی از آنجا که حوزه همیشه پاسخگو و در همه صحنه‌های کاروزار آماده است، هرگونه فعالیت را منوط به داخل مرز‌های کشور کرده‌ایم.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور ادامه داد: طی جلسات متعددی که با مسئولان بعثه مقام معظم رهبری در عراق، ایران و نمایندگان برخی بیوت مراجع معظم تقلید داشته‌ایم، در خصوص بهره‌مندی هر چه بیشتر از فرصتی که کرونا برای مبلغین اربعین به وجود آورده است، به این نتیجه رسیدیم که از تمامی ظرفیت‌های تبلیغی طلاب در هر مجموعه‌ای که متولی امر اعزام و تبلیغ است، در سراسر کشور متنعم شویم و فعالیت‌های جهادی تبلیغی ارزشمندی را برای اولین بار به وسعت تمام ایران اسلامی ویژه اربعین و دهه آخر صفر رقم بزنیم.

حجت‌الاسلام استقامت با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های متعدد، ۱۳ نوع خدمت ارزشمند را برای ایام اربعین حسینی و دهه آخر صفر تدارک دیده‌ایم، گفت: در این طرح، طلاب طرح هجرت، امامان جمعه و جماعات، روحانیون مستقر، روحانیون طرح امین و هر روحانی که به نوعی با موضوع فرهنگی مرتبط است، از سوی مراکز متبوع آنان در یک نامه‌ای فراخوان شده‌اند، تا ضمن اعلام آمادگی در مناطقی که هستند، اقدام به خدمت‌گزاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه «شورحسینی و اربعین باید تبدیل به شناخت عقلانی و معرفت پایدار در تعمیق شعائر دینی» شود، افزود: در طرح امسال، سعی داشته‌ایم که هر خانه را به یک موکب فرهنگی، تبلیغی تبدیل کنیم و در این راستا، بین ۹۰ تا ۱۰۰ مصداق ارزشمند و منطبق با شور اربعین حسینی را تبین و برای طلاب ارسال کرده‌ایم.

این فعال گروه‌های جهادی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت فضای مجازی، یادآور شد: باتوجه به اینکه وسعت فعالیت طلاب تبلیغی تمام ایران اسلامی است، لذا به خدمت گرفتن فضای مجازی از اولویت‌های فعالیت مجموعه است. ارائه طرح‌ها، برنامه‌ها و نکات مورد نظر از سوی شبکه اجتماعی ایتا در اختیار تمامی مبلغین طرح اربعین قرار می‌گیرد و امید داریم امسال با همه فراقی که ملت ولایت‌مدارمان از عدم حضورشان در راهپیمایی عظیم اربعین مواجه شدند، بهترین ره‌توشه معنوی را کسب کنند.

وی اظهارکرد: تقویت بنیه دینی و معرفتی، تحکیم بنیان خانه و خانواده، صله رحم و ترویج سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت از اهداف طرح «هر خانه، یک موکب» است.

حجت‌الاسلام استقامت اصل نرفتن به کربلا و پیاده‌روی اربعین را یک اصل ثابت دانست و گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعلاً شرایط حضور در کشور عراق را نداریم و همه ما تابع این امر هستیم. چرا که حوزه علمیه از ابتدا تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و هست.

وی به کارگیری نخبگان حوزوی و تبلیغی را از نقاط قوت این طرح و حلقه پیوندی میان ارکان صف توصیف کرد و افزود: این توفیق را داریم که به منظور بهره‌مندی از طلاب حاضر در این طرح، از حضور اساتید و نخبگان علمی تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه استفاده کنیم.

مسئول کارگروه تبلیغ و نماز کمیته فرهنگی اربعین کشور گفت: این طرح در همه نقاط ایران به ویژه مناطق محروم از ۱۵ لغایت ۳۰ صفر به اجرا گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha