ورود زائران اربعین به کربلا + عکس
کد خبر: 3926981
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴

ورود زائران اربعین به کربلا + عکس

برای دومین روز متوالی، نخستین گروه از زائران اربعین با پای پیاده و در میان تدابیر امنیتی، خدماتی، بهداشتی و پزشکی وارد شهر کربلای معلی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حسینی، تراکم جمعیت زائرانی که عازم کربلا هستند هم اکنون در استان‌های جنوبی المثنی ـ الدیوانه دیده می‌شود. اين زائران مسیرهای متعددی را برای ورود به کربلا انتخاب می‌کنند. بخشی از آنها برای زیارت امیرالمومنین(ع) به استان نجف رفته و از محور نجف ـ کربلا به سمت کربلا می‌روند. بخشی دیگر از طریق مرزهای اداری بابل و استان الدیوانیه به بابل رفته و سپس عازم کربلا می‌شود. بخش دیگری از آنها به‌ویژه زائران استان میسان به سمت استان واسط رفته و پس از آن به دو سمت یکی الديوانيه و دیگری بابل و از آنجا به کربلا می ‌وند. بخشی از زائران نيز که زود هنگام برای انجام زیارت وارد کربلا شده‌اند هر سال در چنین مواقعی می‌آیند زيرا با موكب‌هاى خدماتی و اداری استان‌هایشان در ارتباط هستند پس برای زیارت می‌آیند و بعد از مراسم اربعین باز می‌گردند.

در مقابل موکب‌ها و چادرهاى خدمات‌رسانی حسینی در داخل این شهر مقدس و خارج آن و همه مسیرهای آن مستقر هستند و اهالی این شهر یا دیگر استان‌های عراق براى خدمت‌رسانى حضور دارند.

آستان مقدس عباسى نیز آمادگی کامل خود را برای پذیرش میهمانان حضرت اباعبدالله حسین و برادر گرامیشان حضرت ابوالفضل عباس(علیهماالسلام) اعلام و طرح امنیتی، خدماتی و پزشکی برای پذیرش آنها متناسب با شرایط فعلی آماده کرده که مجتمع‌های خارجی آن تا صحن مطهر را دربرمی‌گیرد و متناسب با جمعیت میلیونی است که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی حضورشان کامل شود.

انتهای پیام
captcha