راه‌اندازی شورای هماهنگی خیریه در شهرستان گرمی
کد خبر: 3926825
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

راه‌اندازی شورای هماهنگی خیریه در شهرستان گرمی

مدیرکل اوقاف اردبیل از راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در شهرستان گرمی خبر داد.

راه‌اندازی شورای هماهنگی خیریه در شهرستان گرمیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ۱۲ مهرماه از راه‌اندازی شورا‌های خیریه در شهرستان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعمل راه‌اندازی این شورا‌ها در کل کشور ابلاغ شده و مقرر شده که در هر استان ستاد هماهنگی امور خیریه و در شهرستان‌ها نیز شورای خیریه راه‌اندازی شود که امروز با حضور امام جمعه شهر گرمی و خیران راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این شورا‌ها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: اعضای شورا‌ها از داوطلبان مردمی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیریه که توانایی جذب مشارکت‌های مردمی را دارند، انتخاب می‌شوند و ساختاری برای شورا‌ها در نظر گرفته شده است که بر اساس آن باید ۶ سرفصل را در دستور کار خود قرار بدهند که این سرفصل‌ها شامل کمک به نیازمندان و ایتام، کمک‌هزینه ازدواج، آزادی زندانیان، کمک به درمان و تهیه دارو و کمک به مجموعه‌های درمانی است.

ستوده افزود: از دیگر مواردی که در دستور کار این شورا‌ها قرار دارد، ایجاد شغل و کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند و بحث ساماندهی مجموعه‌های درمانی و مجموعه‌های سرپرستی ایتام است. برای این مجموعه‌ها حساب‌های جذب مشارکت نیز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از ظرفیت متولیان، خیریه‌ها و ظرفیت مردمی در اختیار این مجموعه قرار می‌گیرد تا بتوانند کمک‌رسانی به نیازمندان را به‌خوبی ساماندهی کنند و در کنار آن نیز ستاد‌های خیریه بحث همگرایی و ساماندهی مؤسسات خیریه را در استان‌ها و شهرستان‌ها عهده‌دار خواهند شد تا هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های فرهنگی و ستادی امور خیریه در استان‌ها و شهرستان‌ها صورت پذیرد.

مدیرکل اوقاف اردبیل گفت: کارگروه تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج، کارگروه ستاد دیه، کارگروه حمایت از ایتام و کودکان بی‌سرپرست و کارگروه حمایت از معلولان و سالمندان از جمله کارگروه‌هایی هستند که در شهرستان گرمی راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام
captcha