بهره‌گیری از آرمان‌های آن دوران به حفظ اقتدار ایران کمک کرده‌است / امروز به برکت دفاع مقدس امنیت در کشور حاکم است
کد خبر: 3926086
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
در محفل خاطره‌گویی دفاع مقدس در جهاددانشگاهی اردبیل عنوان شد:

بهره‌گیری از آرمان‌های آن دوران به حفظ اقتدار ایران کمک کرده‌است / امروز به برکت دفاع مقدس امنیت در کشور حاکم است

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، محفل خاطره‌گویی به همت معاونت فرهنگی در جهاددانشگاهی استان اردبیل برگزار شد.

بهره‌گیری از آرمان‌های آن دوران به حفظ اقتدار ایران کمک کرده‌است / امروز به برکت دفاع مقدس امنیت در کشور حاکم استبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، هفتم مهرماه در این محفل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران جهاددانشگاهی با استفاده از پتانسیل‌های خود در این جهاد مقدس شرکت داشت و ۱۰۳ شهید تقدیم کرد.
اوچی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از فداکاری، گذشت، ایثار و شهادت است، اضافه کرد: در سال‌های بعد از جنگ، بهره‌گیری از آرمان‌های آن دوران به حفظ اقتدار ایران کمک کرده‌است و در سایه برکات آن دوران ایران هم اکنون یکی از کشور‌های مهم و تاثیرگذار منطقه و جهان است.
وی الگوگیری از دستاورد‌های دفاع مقدس را راهگشای بسیاری از مسائل کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید رخداد‌های آن دوران با بهره‌گیری از ابزار قلم و هنر در جامعه منتشر شود تا زمینه آشنایی نسل حاضر و آینده با دلاورمردی‌های مردم ایران در زمان جنگ تحمیلی فراهم گردد.
در این محفل هوشنگ عبدی، پیشکسوت دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: بازگویی و بازخوانی خاطرات و زندگینامه ایثارگران و شهدا، ما را با اعتقادات قلبی و سبک زندگی آن‌ها بیشتر آشنا می‌کند.
وی با بیان اینکه جهادگران جهاددانشگاهی باید به خود افتخار کنند که فعالیت روزمره آن‌ها به نوعی جهاد در سنگر علم است، افزود: رزمندگان و شهدا محور مقاومت هستند و حق بزرگی به گردن ملت ایران و تمامی مسلمانان دارند به همن خاطر باید قدرشناس این زحمات و فداکاری‌های آن‌ها باشیم.
این پیشکسوت مقاومت با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه‌ای از معارف والای انسانی و اسلامی است، یادآور شد: امنیت جمهوری اسلامی ایران با وجود دشمنان زیاد در سایه لطف الهی و تدابیر مقام معظم رهبری حفظ شده است و هم اکنون ما وظیفه داریم برای پاسداشت زحمات و تلاش شهدای هشت سال دفاع مقدس از این امنیت پاسداری و حراست کنیم.
عبدی، حفظ و صیانت از ارزش‌ها و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را ضروری دانست و ادامه داد: تشکیل جبهه مقاومت و جرأت ایستادگی در مقابل عوامل استکبار جهانی از برکات دفاع مقدس می‌باشد چرا که ابرقدرت‌های شرق و غرب در آن دوران شکسته شد.
وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس و شیفتگان این فرهنگ از اولین داوطلبان و شهدای جبهه مقاومت بودند، اظهار کرد: عملیات کربلای ۵ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی است که در دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز «یازهرا(س)» در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد.
این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: سنگینی شرایط دشوار پس از عملیات کربلای ۴ انجام عملیات دیگری را ایجاب می‌کرد، عملیاتی که پیروزی آن تضمین شده باشد و از جنبه نظامی و سیاسی بسیار ارزشمند باشد تا آثار نامطلوب عدم فتح کربلای ۴ را جبران کند که در عملیات کربلای ۵ این هدف‌ها تحقق یافت.
عبدی گفت: ارزشمندترین منطقه برای انجام این عملیات شلمچه بود که باوجود مستحکم‌ترین مواضع دشمن که عبور از آن‌ها غیرممکن و با توجه به اصول نظامی شناخته شده و محاسبات کمی، ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود، انتخاب و با موفقیت همراه شد.
وی تأکید کرد: قدرت ایمان و توسل به ائمه اطهار(ع) و استفاده از تجارب دفاع مقدس رمز ایستادگی و پیروزی ایران در دروان جنگ تحمیلی بود که امروز هم به برکت این داشته‌ها امنیت در کشور حاکم است.
گفتنی است در پایان این مراسم، با اهدای لوح سپاس از سرهنگ هوشنگ عبدی، پیشکسوت و جانباز دفاع مقدس و رامین نصیری، علی محمدی و بهرام شیخ باقری، سربازان مأمور در جهاددانشگاهی استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha