برقراری اینترنت مدارس شهری و روستایی استان اردبیل
کد خبر: 3924620
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴

برقراری اینترنت مدارس شهری و روستایی استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در اجرای پروژه هوشمندسازی مدارس و اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات، اینترنت پرسرعت برای همه 1697 مدرسه شهری و روستایی استان اردبیل برقرار شد.

برقراری اینترنت مدارس شهری و روستایی استان اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، یکم مهرماه، گفت: پروژه هوشمندسازی مدارس یا اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات، پروژه‌ای مشترک بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، است که با موفقیت در سطح استان اجرا شد.
وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش متولی ارائه محتوا و خدمات آموزشی مبتنی بر بستر‌های مجازی بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز متولی ایجاد زیرساخت لازم برای این امر است و بر این اساس ۲ وزارتخانه طی تفاهم‌نامه‌ای اقداماتی را از سال گذشته آغاز کردند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: در اجرای این پروژه، اینترنت پرسرعت و رایگان در ۷۵۶ مدرسه شهری و ۹۴۱ مدرسه روستایی استان اردبیل برقرار شده و همه مدارس استان به شبکه ملی ارتباطات وصل شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون خدمات و محتوا‌های لازم آموزشی از طریق فیبر نوری و سیستم‌های مخابراتی و اینترنت پرسرعت در مدارس استان برقرار است و در برخی از مناطق روستایی استان نیز خدمات از طریق دکل‌های اپراتور‌های مخابراتی ارائه می‌شود.
رزمی، اجرای پروژه را موجب تقویت ارتباطات در مناطق روستایی استان اربیل عنوان کرد و گفت: در اجرای این پروژه، اینترنت پرسرعت با پهنای باند ۲ تا ۱۶ مگابایت بر ثانیه و با حداقل ۳۰ گیگابایت ترافیک ماهانه رایگان برای هر مدرسه در نظر گرفته شده است.
وی هزینه صرف شده برای برقراری اینترنت در هر مدرسه استان را به طور میانگین ۱۰۰ میلیون ریال و مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه را حدود ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: در صورت اضافه شدن مدارس جدید به مراکز آموزشی استان، اقدامات لازم برای برقراری اینترنت در این مدارس انجام شده و پس از این هیچ واحد آموزشی و مدرسه‌ای بدون بستر اینترنت نخواهد بود.
وی با اشاره به اجرای تعهد کشوری توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در این زمینه گفت: بر اساس تصمیم کشوری، برقراری اینترنت در مدارس روستا‌های زیر خانوار نیز در دستور کار استان قرار گرفته و به همین منظور ۲۰۰ مدرسه شناسایی شده است.
رزمی بیان کرد: آموزش مجازی و خدمات آموزشی مبتنی بر اینترنت نیاز به بستر دارد که این بستر در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برقرار شده است.

انتهای پیام
captcha