فیلم | مؤمن واقعی زندگی در سایه تهدید ظالم را برنمی‌تابد
کد خبر: 3923756
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷
شرحی از بینهایت / 10

فیلم | مؤمن واقعی زندگی در سایه تهدید ظالم را برنمی‌تابد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه گفت: اصل قیام عاشورا بر این اساس بود که به فرموده امام حسین(ع) سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی در گرو آن است که انسان مؤمن و موحد نمی‌تواند در کنار ظالم زندگی آسوده داشته باشد و در برابر ظلم و ستم او سکوت کند.

به گزارش ایکنا،  حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه در جلسه پایانی و دهم از سری درس‌گفتارهای «شرحی از بینهایت» گفت: محرم فرصتی است تا از رهگذر آن معارف حسینی را در زندگی روزمره خود وارد کنیم.

اباعبدالله الحسین(ع) در خطبه خود خطاب به یاران می‌فرمایند: آیا شما نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود،  امر به معروف و نهی از منکر زمین مانده و به آن توجهی نمی‌شود. سپس در ادامه می‌فرمایند: مرگ برای من سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی است. 

امام حسین(ع) تأکید دارند که انسان مؤمن و موحد نمی‌تواند در کنار ظالم زندگی آسوده و راحتی داشته باشد. اگر قرار باشد زندگی را در سایه ظالم به سر ببرد، سراسر این زندگی شرمندگی و ذلت است.

لذا مهمترین درس عاشورایی این است که انسان مؤمن حتی برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از جان و مال خود می‌گذرد. بنابراین زندگی آبرومندانه در گرو تن ندادن به جور ظالم و رهایی از یوغ ستم او است.

انتهای پیام
captcha