تدارک و بازسازی عملیات کربلای ۵ در اردبیل
کد خبر: 3923522
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

تدارک و بازسازی عملیات کربلای ۵ در اردبیل

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل از برگزاری بیش از ۱۵۰۰ برنامه همزمان با ۴۰ سالگی دفاع مقدس و تدارک و بازسازی عملیات کربلای ۵ در این استان خبر داد.

تدارک و بازسازی عملیات کربلای ۵ در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، شکر عبدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان، ۲۷ شهریورماه در آستانه گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: به علت تقارن ۴۰ سالگی دفاع مقدس و هفته گرامیداشت دفاع مقدس اجرای 1500 برنامه‌ فرهنگی از ۱۵ شهریورماه در استان شروع شده و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازسازی عملیات غرورآفرین کربلای ۵ در محل نمایشگاه رزمی ـ فرهنگی دفاع مقدس در کنار دریاچه شورابیل اشاره کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ عزت، اقتدار و غرور ملت ایران اسلامی را نشان داد، تصریح کرد: استان اردبیل در این عملیات، ۲۶۷ شهید گلگون‌کفن تقدیم وطن کرد که از این تعداد ۸۷ رزمنده تنها در یک شب به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برپایی نمایشگاه فرهنگی، رزمی آثار دفاع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، حضور راویان فتح و پیشکسوتان جنگ تحمیلی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها و اجرای سایر برنامه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ورزشی و ... با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مساجد از دیگر برنامه‌های سپاه حضرت عباس(ع) استان برای هفته دفاع مقدس است.

عبدی تأکید کرد: تمامی برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضا‌های باز برگزار خواهد شد و دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز به شکل متفاوت و در کوچه آن منزل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها با محوریت مردم برگزار خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال‌ جاری این برنامه‌ها بیشتر در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان با عنوان «افتخار کوچه و آبروی محله»، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا، برپایی ایستگاه‌های سلامت، اعزام کاروان سلامت به نقاط محروم، ویزیت رایگان عموم مردم در مراکز درمانی سپاه و بسیج در روز دوشنبه، ۳۱ شهریورماه، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، همایش پیاده‌روی کارکنان، حضور بسیجیان در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه و دیدار با ائمه جمعه استان، صدور بیانیه به‌مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و رژه خودرویی و موتوری در سطح شهر از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان است.

عبدی برپایی نمایشگاه کتاب، برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر، همایش تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، به صدا در آوردن زنگ مقاومت و پیروزی در مدارس، برگزاری طرح «یک کاسب، یک دانش‌آموز»، خاطره‌گویی و روایتگری راویان، برگزاری برنامه سه ساله‌های حسینی توسط بانوان، برگزاری یادواره شهدای اهل تسنن، ارسال پیامک با محتوای دفاع مقدس به مردم، برگزاری مراسم روز سرباز و تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سلام بر ابراهیم» و اهدای گل و کارت تبریک به مدیران و معلمان رزمنده را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان اردبیل دانست.

وی بازدید علمی از واحد‌های تولیدی و صنعتی، برگزاری نشست با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، افتتاح فاز اول باغ موزه دفاع مقدس، افتتاح خانه محروم و آبرسانی سیار به مناطق محروم، ختم قرآن، مشارکت در تأمین جهیزیه نوعروسان بی‌بضاعت، تبیین گام دوم انقلاب، برگزاری یادواره شهدا در فضای مجازی، برپایی میز خدمت در نقاط مختلف استان با حضور مسئولان، بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی و افتتاح پروژه‌های عمرانی، راه‌اندازی حلق صالحین، نشست تحکیم بنیان خانواده، همایش تبیین چهره بین‌المللی جنگ تحمیلی با حضور مدافعان خارجی هشت سال دفاع مقدس، رونمایی از نرم‌افزار جامعه ایثار و مشخصات سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و رونمایی از کتاب هفت خوان سلیمان را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان ذکر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار کرد: امسال رژه نیرو‌های مسلح در اردبیل برگزار نخواهد شد و به جای آن رژه خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه محرومان در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد. امسال همزمان با هفته دفاع مقدس هشت طرح و پروژه درون سازمانی سپاه و بسیج در اردبیل با اعتبار بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید و کلنگ عملیات اجرایی ۳۲ پروژه عمرانی در نقاط مختلف استان بر زمین زده خواهد شد.

وی از برگزاری نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس با عنوان «ما قوی هستیم» با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در محدوده موزه فرهنگی شهدا در شورابیل خبر داد و گفت: نمایشگاه بازسازی و بازنمایی عملیات غرور آفرین کربلای پنج در طول هفته دفاع مقدس در اردبیل در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه استقلال، امنیت، عظمت، عزت و آبروی امروز ما مدیون و مرهون خون شهدا است، افزود: در عملیات کربلای پنج فقط در یک روز ۸۷ نفر از رزمندگان استان و در مجموع در این عملیات ۲۶۷ نفر از فرزندان غیور و غیرتمند اردبیل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. عملیات کربلای پنج، ششمین عملیات نیرو‌های نظامی ایران برای فتح بصره بود که ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با فرماندهی سپاه پاسداران در محور شلمچه به منطقه‌ای موسوم به کانال ماهی آغاز شد.

یادآور می‌شود، از ۳۱ شهریور همزمان با آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام علیه کشورمان به مدت هفت روز به‌عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha