فیلم | همراه شدن با امام و ولایت رمز پیروزی در مکتب حسینی است
کد خبر: 3923252
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
شرحی از بی نهایت /7

فیلم | همراه شدن با امام و ولایت رمز پیروزی در مکتب حسینی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه گفت: تنها رمز پیروزی و فتح بشریت همراه شدن با اندیشه و مکتب امام حسین(ع) و حسینی شدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه در بخش هفتم از سری درس گفتارهای شرحی از بینهایت گفت: ماه محرم فرصت خوبی برای آشنایی با معارف حسینی است. شیخ کلینی در الرسایل نقل می‌کند که حمزه بن حران در حضور امام صادق(ع) بحثی مطرح کرد که محمد حنیفه، امام حسین(ع) را همراهی نکرد. امام صادق فرمود مطلبی را در این خصوص می‌گویم و دیگر سوالی نکنید.

امام حسین(ع) هنگامه خروج خود از مدینه خطاب به بنی هاشم مطلبی مکتوب و در آن قید کردند هریک از شما مرا همراهی کند به مقام شهادت می‌رسد و هرکس به هر دلیلی همراه نشد هرگز به پیروزی نخواهد رسید.

پس تنها رمز ماندگار و تنها رمز پیروزی و فتح بشریت حسینی شدن و همراه شدن با اندیشه و مکتب امام حسین(ع) و حسینی شدن است اما هر کس به هر دلیلی از سفینه و کشتی امام بیرون ماند و با ایشان و مکتب حسینی همراه نشد هرگز پیروز نخواهد شد. بنابراین این پیام برای ما انتقال می یابد که هر کس خارج از دایره امامت و ولایت ماند نه در دنیا و نه در آخرت به سعادت و پیروزی نخواهد رسید.

 

انتهای پیام
captcha