فیلم | بصیرت و آگاهی؛ لازمه خروج از امان ابن‌مرجانه‌های زمان
کد خبر: 3922489
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
شرحی از بی‌نهایت/ 1

فیلم | بصیرت و آگاهی؛ لازمه خروج از امان ابن‌مرجانه‌های زمان

تردیدی وجود ندارد که قیام امام حسین(ع) و یاران باوفا و معدودش در برابر دستگاه نامشروع یزید، از بی‌بدیل پدیده‌هایی است که چشم تاریخ بشریت و صفحات تاریک و روشن آن، در خود دیده است. «شرحی از بی نهایت» عنوان درس گفتارهای چند دقیقه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه برای تبیین ناگفته‌هایی از دامنه وسیع این نهضت روشنگرانه است که ایکنا به مناسبت ماه محرم تولید کرده است.

فیلم | بصیرت و آگاهی؛ لازمه خروج از امان ابن‌مرجانه‌های زمان
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید کاشانی، نماینده جامعة المصطفی(ص) العالمیه در ترکیه در بخش نخست سلسله درس‌گفتارهای «شرحی از بی‌نهایت» گفت: یکی از شاخصه‌های مهم اصحاب سیدالشهدا(ع)، بصیرت و آگاهی یاران ایشان است. این خصیصه در همه یاران ایشان وجود داشت اما تجلی و ظهور این ویژگی در شخصیت علمدار کربلا، حضرت ابوالفضل(ع) جلوه بیشتری داشت.
 امام صادق(ع) درباره حضرت عباس می‌فرماید: «عموی ما عباس انسانی اهل بصیرت بود، ایمان محکمی داشت و همراه برادرش امام حسین(ع) در راه خدا جهاد کرد و از آزمون بزرگ الهی با موفقیت بیرون آمد و به درجه شهادت رسید».
بر اساس همین بصیرت در وجود حضرت ابوالفضل(ع) بود که وقتی دو بار برای ایشان امان‌نامه آوردند، امام ایشان رد کردند. در یکی از این‌ها استدلالی ساده و در عین حال محکم و توحیدی بیان می‌شود؛ اینکه «ما نیازی به امان‌نامه شما نداریم. ما در امان خدا هستیم و این از در امان بودن ابن مرجانه بهتر است» ایشان دو نظام را در مقابل هم قرار می‌دهد؛ نظام توحیدی و نظام طاغوتی. در نظام توحیدی در امان خدا بودن بسیار بهتر است از در امان بودن در نظام طاغوتی؛
این استدال ریشه در عمق بصیرت و آگاهی یاران سیدالشهدا(ع) به ویژه حضرت ابوالفضل(ع) دارد.
امروزه مشاهده می‌کنیم بسیاری از کشورهای اسلامی حاضرند در امان ابن مرجانه‌های زمان و طاغوت باشند اما یاران سیدالشهدا(ع) امان الهی را پذرفتند و در سپر نظام توحیدی از امام خود حمایت و او را یاری کردند. 
انتهای پیام
captcha