توزیع حدود ۳۰۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات خراسان رضوی
کد خبر: 3922369
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

توزیع حدود ۳۰۰۰ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات خراسان رضوی

همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۲۸۹۲ بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات استان و کمک‌های خیرین تهیه و بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

توزیع حدود 3000 بسته مهر تحصیلی از محل موقوفات خراسان رضویحجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: هشتمین دوره طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به‌صورت سراسری از سوی ادارات اوقاف هر استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، 2892 بسته مهر تحصیلی به ارزش پنج میلیارد و 784 میلیون ریال از محل موقوفات استان خراسان رضوی و کمک‌های خیران تهیه و بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.

معاون اوقاف خراسان رضوی تصریح کرد: ارزش هر بسته ۲ میلیون ریال برآورد می‌شود که شامل کوله‌پشتی و لوازم‌التحریر است. هزینه تهیه این بسته‌ها از محل ۱۲ موقوفه مرتبط با نیت کمک به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت و همچنین کمک‌های خیران تهیه و بر اساس شناسایی صورت گرفته بین جامعه هدف در سراسر استان توزیع شده است.

ایزدی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان با توجه به وضعیت ایجاد شده از شیوع کرونا بیان کرد: در دهه اول و دوم محرم برگزاری مراسم عزاداری فقط در بقاعی که دارای ظرفیت اجرای مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند و در فضای باز برگزار شد، لذا برپایی مراسم عزای سیدالشهداء(ع) در ماه صفر  نیز در بقاع متبرکه که دارای فضای باز هستند و ظرفیت کافی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha