همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی، مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3921090
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲

همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی، مجازی برگزار می‌شود

پنجاه و هفتمین همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی با حضور جمعی از چهره‌های دینی، سیاسی، علمی و فرهنگی مسلمان، به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ابوت اسلام، سازمان‌دهندگان همایش سالانه مسلمانان آمریکای شمالی (ISNA) امسال به دلیل شیوع کرونا تصمیم گرفتند این رویداد را به صورت مجازی برگزار کنند.
 
این رویداد، بزرگترین همایش مسلمانان آمریکای شمالی به شمار می‌رود و هرساله هزاران نفر از رهبران و علمای مسلمان و مردم عادی در آن شرکت می‌کنند.
 
با توجه به مطرح شدن موضوع عدالت و برابری نژادی در ماه‌های اخیر در این منطقه، شعار همایش امسال، «تلاش برای عدالت اجتماعی و نژادی» تعیین شده است.
 
در پایگاه‌ اطلاع‌رسانی این همایش آمده است: ضرورت اخلاقی، ما را بر آن می‌دارد که تمرکز خود را به موضوعات مربوط به عدالت اجتماعی و نژادی در کشور خود و در سطح جهان معطوف کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: همایش امسال به موضوعاتی چون عدالت اجتماعی، نژادپرستی، کرونا، محیط زیست و مسائل مسلمانان در سطح جهان خواهد پرداخت. ما در این همایش از وجود علما، نویسندگان، خطیبان، کارشناسان، سیاستمداران  و هنرمندان بهره خواهیم برد.

نخستین همایش مسلمانان آمریکای شمالی در سال 1963 میلادی برگزار شد که انجمن دانشجویان مسلمان آمریکا و کانادا آن را سازماندهی کرد.
 
پنجاه و هفتمین همایش ایسنا طی روزهای 5 تا 6 سپتامبر (15 تا 16 شهریور) برگزار می‌شود. 
انتهای پیام
captcha