آغاز سال تحصیلی در کاشمر با طعم کرونا
کد خبر: 3921007
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

آغاز سال تحصیلی در کاشمر با طعم کرونا

با آغاز سال تحصیلی جدید، در شهرستان کاشمر، 33 هزار دانش‌آموز در 180 مدرسه حضور یافتند تا مشق پروتکل‌های بهداشتی را بیاموزند، اما در کنار واگذاری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بر عهده مدیران مدارس، والدین همچنان نگران سلامتی دانش آموزان هستند.

آغاز سال تحصیلی جدید مدارس کاشمر با طعم کروناامسال برخلاف سال‌های پیشین، مدارس سطح کشور، 15 روز زودتر آغاز به کار کردند، البته تحت تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی؛ زیرا کرونا که آمد همه چیز در این جهان دگرگون شد و به‌تبع آن آموزش‌وپرورش را هم تحت تأثیر قرار داد.

اگرچه بر اساس اعلام مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر، کلاس‌های درس با آغاز سال تحصیلی از شنبه 15 شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر و همه دانش‌آموزان در محل تحصیل خود حاضر شدند، اما والدین دانش‌آموزان از رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط مدارس و خود دانش‌آموزان نگرانند و کرونا اکنون دغدغه بزرگ خانواده دانش‌آموزان شده است.

در کاشمر نیز 33 هزار دانش‌آموز در این شهرستان هم‌زمان با سراسر کشور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا، با نواخته شدن زنگ مهر، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

در همین خصوص علی طاهریان، مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید 99- 1400 با شعار «مدرسه ایمن، عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی» آغاز شد، اظهار کرد: به‌طور همزمان در 180 مدرسه با حضور 2600 فرهنگی برای 33000 دانش‌آموز زنگ آغاز مدارس در 15 شهریورماه نواخته شد.

وی عنوان کرد: در اولین روز از مدرسه، 3300 دانش‌آموز پایه اول وارد مدرسه شدند، همچنین آمار کل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی 17500 نفر و کل دانش‌آموزان ثبت‎نام شده، تاکنون 33000 نفر هستند که شاید به تعداد این آمار اضافه شود.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه جهت آموزش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز انجام شده است، در وضعیت سفید دانش‌آموزان در مدارس حضور خواهند داشت، وضعیت زرد آموزش به صورت نیمه‌حضوری و قرمز نیز آموزش از طریق فضای مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌‎شود.

وی با بیان اینکه کاشمر اکنون در وضعیت زرد قرار دارد و آموزش‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری خواهد بود، گفت: در شرایط نیمه‌حضوری کلاس‌ها با نصف ظرفیت و فاصله صندلی‌ها به اندازه 1.5 متر تشکیل می‌شود.

طاهریان همچنین یادآور شد؛ چون مدت‌زمان حضور دانش‌آموزان در محیط سربسته در ابتلا به این ویروس مؤثر است، به همین جهت فاصله زمانی حضور دانش‌آموز در سر کلاس را در مقطع متوسطه از 90 به 35 دقیقه و در ابتدایی از 45 به 35 دقیقه کاهش داده‌ایم.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید با ماسک به مدرسه بیایند و یک ماسک ذخیره همراه داشته باشند، مطرح کرد: به خاطر اینکه در شرایط اضطرار بتوانیم آموزش را پیگیری کنیم از روش‌های چهارگانه حضوری، نیمه‌حضوری، مجازی و ترکیبی استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: در روش ترکیبی آموزش از طریق ارائه درس‌نامه، جزوه، فلش و سی‌دی که محتوای آن‌ها آموزش هستند، به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

طاهریان با اعلام اینکه همه مدارس قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان ضدعفونی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه تمامی همکاران توجیه شدند به میزانی که کمک شود برای خرید ملزومات بهداشتی مبلغی به‌حساب مدارس واریز شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر همچنین افزود: همه مدارس دستگاه‌های ضدعفونی را خریداری و مواد ضدعفونی‌کننده را تحویلشان دادیم و جای هیچ‌گونه نگرانی برای والدین نیست.

انتهای پیام
captcha