زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کردستان نواخته شد
کد خبر: 3920919
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس کردستان نواخته شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور با حضور استاندار کردستان امروز، ۱۵ شهریورماه در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج نواخته شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیین نمادین بازگشایی مدارس استان و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور استاندار کردستان، امام جمعه سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، جمعی از مسئولان استان، خانواده معزز شهدا، فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیای آنان در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در مراسم شروع سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی بە خانوادە‌ها، دانش‌آموزان و معلمان اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی و ارادە والدین برای فرستادن فرزندانشان بە مدارس جای تقدیر دارد.

وی افزود: امسال بازگشایی مدارس بە دلیل وجود بیماری کرونا متفاوت از سالیان گذشتە است و همین امر نگرانی‌هایی را بە وجود آوردە است.

مرادنیا با بیان اینکە رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا حدود زیادی می‌تواند بە کاهش نگرانی‌ها کمک کند، بیان کرد: در بازگشایی مدارس و سال تحصیلی نباید هیچ گونە کوتاهی در رعایت الزامات بهداشتی صورت گیرد، چراکە در غیر این صورت همە آسیب خواهند دید.

وی سلامت دانش‌آموزان را مقدم بر آموزش ذکر و عنوان کرد: در شورای آموزش‌و‌پرورش مصوب شدە کە علیرغم وجود وضعیت سفید استان مدارس با وضعیت زرد سال تحصیلی را آغاز کنند.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: مدارس در سال تحصیلی جدید، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بازگشایی و دانش‌آموزان بعد از ماه‌ها دوری از کلاس‌های درس، دوباره به مدرسه‌ها باز می‌گردند و فضای مدارس با حضور گل های بوستان دانایی رنگ و بوی دیگری می‌گیرد.

وی افزود: با شروع فعالیت مدارس، فصل دیگری از علم‌آموزی آغاز و جنب‌و‌جوش دانش‌آموزان در فضای شهر و مدارس، روح امید و فردای روشن را به جامعه تزریق می‌کند.

قربانی بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا و با تعطیل شدن مدارس، آموزش تعطیل نشد و با اهتمام ویژه و مجاهدت‌های علمی معلمان و بهره‌گیری از ظرفیت و فرصت‌های مختلف یادگیری از جمله فضای مجازی و بستر شبکه شاد، جلوه‌هایی از تعهد و تلاش معلمان سخت کوش نمایان شد.

وی اعلام کرد: تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت با درک شرایط موجود ، در راستای رسالت خطیر خود با خلق ابتکارات جدید به ایفای نقش پرداختند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری در اجرای سیاست‌ها و راهبردهای ابلاغی وزارت متبوع با اهتمام همکاران خدوم و کلیه دست‌اندرکاران، پروژه مهر در سطح واحد های اداری و آموزشی استان پیگیری شد، یادآور شد: در این راستا و با تمهید مقدمات لازم، سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 300 هزار دانش‌آموز استان کردستان آغاز می‌شود.

در این مراسم که با شکوه خاصی برگزار شد؛ با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و با استقبال مسئولان استانی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حاضر شدند و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

شایان ذکر است؛ در این مراسم پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، صادر شده بود؛ توسط محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج قرائت شد.

گفتنی است؛ همزمان با این آیین در کلیه مدارس استان مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان، معلمان، فرهنگیان و کلیه دست‌اندرکاران پروژه مهر در مدارس استان کردستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha