فیلم | عاشورا؛ آیینه تمام‌نمای ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 3920864
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
پیام یک قیام / 1

فیلم | عاشورا؛ آیینه تمام‌نمای ارزش‌های اسلامی

عاشورا تجلی ارزش‌های اسلامی همچون انسانیت و ایثار است و می‌توان از این واقعه اسلامی درس‌ها و عبرت‌های زیبایی آموخت. «پیام یک قیام» عنوان درس گفتارهای چند دقیقه‌ای حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر زارعان، مؤسس مجتمع کالج فارسی بوسنیایی در سارایوو برای تبیین ارزش‌های عاشورایی است که ایکنا به مناسبت ماه محرم تولید کرده است.

فیلم | عاشورا؛ آیینه تمام نمای ارزش‌های اسلامیبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر زارعان، مؤسس مجتمع کالج فارسی بوسنیایی در سارایوو در بخش نخست درس گفتارهای «پیام یک قیام» تأکید کرد: عاشورا آیینه تمام نمای ارزش‌های اسلامی است یعنی در قیام عاشورا در همان یک روز و همان چند ساعت ما می‌توانیم همه ارزش‌های اسلامی را به شکلی زیبا و روشن ببینیم.

یکی از این ارزش‌ها ایثار است که در قرآن در آیه 9 سوره حشر «وَيُؤْثِرُونَ عَلَى أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ كَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ: هر چند در خودشان احتياجى [مبرم] باشد آنها را بر خودشان مقدم مى‌دارند» به این مسئله اشاره شده است.

ایثار یکی از نشانه‌های رستگاری است که در عاشورا ایثاری بالاتر از مال و زندگی و ایثار جان را می‌بینیم و همه آنان خود را فدای امام حسین(ع) کرده و گفتند تا ما هستیم، هیچ ضرری نباید به امام(ع) برسد.

انتهای پیام
captcha