شعور حسینی زینت‌بخش مجالس سوگواری شد
کد خبر: 3920829
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲

شعور حسینی زینت‌بخش مجالس سوگواری شد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: شرایط امسال که به‌ واسطه شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ایجاد شد، فرصتی فراهم کرد تا شعور حسینی پررنگ‌تر از شور حسینی شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، ظهر امروز، 14 شهریور ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: خوشبختانه اصول و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا به‌ خوبی در دهه اول محرم توسط مردم و هیئت‌های عزاداری استان رعایت شد که جای قدردانی دارد. این دهه تمرین مناسبی بود و مردم الگوی خوبی از خود در عشق به امام حسین(ع) نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه عزاداران حسینی با عمل به پروتکل‌های بهداشتی دل‌نگرانی‌ها را برای مراسم‌ اربعین حسینی کاهش دادند، افزود: جوانان مؤمن حسرت‌های خود برای برپایی مراسم‌ عزاداری حسینی را با بهره‌گیری از فضای شبکه‌های اجتماعی و حرکت‌های جایگزین کاهش داده و حرکت‌های ابتکاری جالبی  ارائه شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تأکید بر اینکه امسال بهتر توانستیم بخش‌های شعوری عاشورای حسینی را بیان کنیم و فرصتی شد تا شعور حسینی پررنگ‌تر از شور حسینی شود، تصریح کرد: دشمن به دنبال فرصت بود تا فضایی دو قطبی در جامعه ایجاد کند که خوشبختانه مردم فهیم ما اجازه این کار را ندادند، چراکه مردم نگاهشان به رهبری است و امسال به‌خوبی تبعیت پذیری خود از ولی‌فقیه را به نمایش گذاشتند. مردم در ادامه برنامه‌های محرم و صفر با رعایت همه اصول و ضوابط به اقامه عزای سیدالشهدا(ع) خواهند پرداخت.

عبادی‌زاده با اشاره به ابراز رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد پدافند هوایی، بیان کرد: جمهوری اسلامی بازدارندگی مؤثر را در دکترین دفاعی خود دنبال می‌کند که امنیت آسمان کشور مرهون پدافند هوایی است.

وی در ادامه عنوان کرد: گاهی کلیپ‌هایی از درون مهدهای کودک منتشر می‌شود که نگران‌کننده بوده و این نگرانی برای خانواده‌ها بیشتر است، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها رها شده‌اند و آن‌ها را دست‌کم گرفته‌ایم و افراد سودجو با انگیزه‌های خاص وارد این عرصه شده‌اند. کودکان مستعد فراگیری و آموزش هستند و نباید آموزش آن‌ها  را رها کرده و به دست کسانی بسپاریم که نمی‌دانیم چگونه آن‌ها را آموزش می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به آغاز سال تحصیلی و تذکرهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به مسئولان آموزش‌وپرورش اظهار کرد: عدالت آموزشی، برابری و تعادل باید بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی برقرار باشد. متأسفانه برخی از قشرها توان مالی نداشته و حتی نمی‌توانند فرزندان خود را به مدارس نمونه بفرستند و این در حالی است که استان هرمزگان موفقیت‌های خوبی در المپیادهای دانش آموزش و علوم آزمایشگاهی داشته و معدل نمره‌های امتحان‌های نهایی نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد.

عبادی‌زاده ادامه داد: نمود و ثمره این را  در نتایج کنکور می‌بینیم، اکثر کسانی که در کنکور موفق می‌شوند از مدارس غیرانتفاعی یا نمونه هستند، نباید بین بشاگرد و کوهشاه احمدی در برخورداری از مدارس و معلمان خوب تفاوتی وجود داشته باشد. از دولت می‌خواهیم در بخش آموزش نگاه یکسانی به همه کشور داشته و سازمان برنامه‌وبودجه نیز تفاوتی بین بندرعباس و شهرهای مهم با مناطق دورافتاده قائل نباشد.

وی با بیان اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر فراموش شده و مردم آن‌گونه که باید به آن توجه نمی‌کنند و بخش‌ها و ابعاد مختلف آن مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: حفظ اموال عمومی و بیت‌المال یکی از ضرورت‌هایی است که ابعاد آن باید در امربه‌معروف و نهی از منکر تبیین شود، به گفته امام صادق(ع) امربه‌معروف و نهی از منکر روش انبیاست که نباید این بزرگ‌ترین فریضه الهی را ترک کرد.

انتهای پیام
captcha