دنیای شیرین بچه‌های هیئت در «احلی من المثل»
کد خبر: 3920790
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

دنیای شیرین بچه‌های هیئت در «احلی من المثل»

کتاب «احلی من المثل» فرهنگ اصطلاحات، تعابیر و ضرب المثل‌های هیئتی و تشکیلاتی به قلم سیدعلیرضا علوی و به همت انتشارات جمکران به چاپ رسید.

دنیای شیرین بچه‌های هیئت در «احلی من المثل»به گزارش ایکنا؛ دنیای هیئت و ادبیات صمیمی بین آن‌ها پر است از تعابیر و اصطلاحات شیرینی که ترکیبی از معارف، دوستی و فضای رفاقت بین آنهاست. ممکن است برخی از این ضرب المثل‌های درون این فرهنگ برای دیگران مبهم باشد و همین موضوع بهانه‌ای برای ارائه کتاب «احلی من المثل» شده است.
 
نگاهی جدید به فرهنگ مردمی عاشورا که نه تنها ضرب المثل‌های رایج را جمع‌آوری و معنی شده که حتی برخی مفاهیم و الزامات و نکات محتوایی نیز به صورت نکته نغز و ضرب المثل تولید و ارائه شده است.
در این کتاب برای شرح اصطلاحات و ضرب المثل‌ها به معارف عاشورایی توجه شده است.
 
در بخشی از کتاب درباره اصطلاح «سادات کجای مجلس نشسته‌اند» آمده است: «این برای آماده‎سازی و مقدمه روضه استفاده می‌شود و پیشینه آن از رعایت ادب نزد سادات مجلس برای خواندن روضه‌ای جانگداز نشأت می‌گیرد. دلیل اصلی احترام به سادات آیه نورانی مودت است.»
 
یادآور می‌شود؛ «احلی من المثل» در ۵۶۰ صفحه و با همکاری مؤسسه حضرت خدیجه(س) با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان در ماه عزای سیدالشهدا(ع) به بازار کتاب عرضه شد.
انتهای پیام
captcha