تاثیر کروناویروس بر آیین‌های عزاداری 2020 در هند
کد خبر: 3920479
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

تاثیر کروناویروس بر آیین‌های عزاداری 2020 در هند

با توجه به شیوع بیماری همه‌گیر کروناویروس، اقدامات احتیاطی زیادی برای محرم امسال انجام‌شده است و در بسیاری از مناطقی که آمار ابتلا در آن‌ها بیشتر بوده، محدودیت‌هایی برای موکب‌ها و دسته‌های عزاداری اعمال شد.

تاثیر کروناویروس بر آیین‌های عزاداری 2020 در هندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از ابپلایو، بیماری همه‌گیر کروناویروس، چندین جشن بزرگ ازجمله جشن گانش چاتوری هند و عیدقربان در این کشور را لغو کرده است.

به دلیل جلوگیری از انتشار بیماری همه‌گیر کووید- 19 اقدامات احتیاطی به‌ویژه در شهرهای پرجمعیت مانند دهلی و بمبئی که با افزایش تعداد موارد ابتلا مواجه هستند، در نظر گرفته‌شده است.

هیئات شیعیان هند، مجموعه‌ای از رهنمودها برای برگزاری مراسم محرم ارائه کرده‌اند. برخی از این موارد، شامل ضدعفونی کردن فرش و کف‌پوش در حسینیه آصفی ( در لکهنو پایتخت ایالت اوتارپرادش هند) است. در این مکان، سوگواری برای امام‌حسین (ع) و یاران وی در کربلا برگزار می‌شود.

در این دستورالعمل‌ها آمده است که زنان باردار، کودکان و افراد مسن در خانه بمانند و از وسایل ارتباط‌جمعی برای شرکت در عزاداری استفاده کنند و در این مراسم‌ حضور نداشته باشند. نوشیدنی و غذایی که به‌عنوان غذای متبرک بین فقرا تقسیم می‌شود، باید به‌صورت بسته‌بندی و بهداشتی توزیع شود.

محرم امسال با وضع قوانین و دستورات بهداشتی برگزار می‌شود؛ ورود افراد به حسینیه آصفی بیش از 50 نفر محدود شده و افراد شمارش شده و از ورود بیش از این تعداد جلوگیری خواهد شد. از دیگر موارد، محدودیت در برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی است. همچنین قبل از ورود به حسینیه باید از ماسک استفاده شود. کودکان زیر 10 سال و افراد بالای 60 سال، نمی‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند. مجالس به‌صورت آنلاین در فضای مجازی پخش می‌شود تا همه بتوانند از آن‌ استفاده کنند.

به همین ترتیب در بمبئی نیز تشویق به برگزاری مراسم محرم در خانه شده است و دولت نیز دستورالعمل‌هایی را با توجه به محدودیت‌های شدید در دسته‌های عزاداری و تعزیه منتشر کرده است.

انتهای پیام
captcha