نخبگان در زمینه بررسی علل افزایش طلاق ورود پیدا کنند
کد خبر: 3920426
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵

نخبگان در زمینه بررسی علل افزایش طلاق ورود پیدا کنند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر تشکیل یک کمیته تخصصی جهت بررسی عوامل طلاق، گفت: تحقیقاتی که در حوزه طلاق در استان انجام گرفته توسط نخبگان مورد تجزیه و تحلیل بگیرد.

شورایبه گزارش ایکنا از لرستان، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان عصر سه‌شنبه، 11 شهریورماه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و با حضور سیدموسی خادمی، استاندار لرستان و مدیران استانی در دفتر امام جمعه خرم‎آباد تشکیل شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در سخنانی با اشاره به آمار طلاق در استان لرستان، گفت: پیش از این اقدامات و برنامه‌ها برای کاهش طلاق در استان هدفمند نبود و با وجود برگزاری همایش‎های، جلسات و دوره‌های آموزشی با این موضوع شاهد آمار بالای طلاق در استان بودیم.

وی با تأکید بر این‌که باید در جلسات آتی بر کیفیت اقدامات و برنامه‌ها در حوزه کاهش طلاق افزوده شود، عنوان کرد: آمارهای داده شده درباره طلاق، ابتدایی و برای شروع کار است، پیشنهاد ما این است که عوامل مورد بررسی درباره طلاق در یک کمیته تخصصی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

شاهرخی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه در این کمیته، تصریح کرد: عوامل مؤثر بر طلاق در استان به دقت مورد مطالعه قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که کارهای تحقیقاتی انجام شده در حوزه طلاق در استان توسط نخبگان مورد تجزیه و تحلیل بگیرد، افزود: طرحی که از سوی جهاد دانشگاهی درباره طلاق ارائه شده مورد بررسی جدی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر این‌که اگر این اقدامات به‌صورت علمی و جدی انجام شود می‌توانیم در زمینه کاهش معضل اجتماعی طلاق در استان قدمی رو به جلو برداریم، گفت: استفاده از ظرفیت معتمدان و ریش‌سفیدان در استان نیز می‌تواند در کاهش طلاق در لرستان مؤثر باشد.

انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود

امام جمعه خرم‎آباد همچنین، سه‌شنبه، 11 شهریورماه در سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس در محل سالن استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگیان در نظام تعلیم و تریبت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، گفت: فراهم کردن زمینه اجرایی بیانات رهبری در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش تحولی اساسی ایجاد می‌کند.

وی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت نظام اسلامی برنامه‌ریزی برای رشد و پرورش انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم اسلامی است و انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود، افزود: آینده و بقای نظام اسلامی در گرو تربیت انسان‌های مؤمن و عالم به تعالیم اسلامی است در نتیجه انجام این رسالت، بالندگی، دوام و کمال نظام اسلامی را به‌ دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که تعلیم و تربیت تأثیرات بسزایی در نظام اسلامی و در زندگی آحاد جامعه دارد، بیان کرد: خانواده و اولیا دانش‌آموزان اولین مسئولان نظام تعلیم و تربیت هستند و نقش اساسی در این راستا دارند و پس‌ از والدین، آموزش و پرورش، آموزش عالی، دانشگاه، صدا و سیما و رسانه‌ها در پرورش انسان‌های مؤمن نقش اساسی دارند.

شاهرخی با تأکید بر این‌که نقش محوری تعلیم و تربیت بر عهده آموزش و پرورش است، اضافه کرد: فرزندان ما بهترین سال‌های زندگی خود را در مدارس می‌گذارند و بر این اساس آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد.

وی دانش‌آموز و معلم را دو رکن اساسی در امر آموزش و پرورش عنوان کرد و با بیان اینکه معلمان برای موفقیت در کار خود باید نیازها و روحیات دانش‌آموزان را بشناسند و به نقاط ضعف و قوت و نیازهای خود آشنا باشد، اظهار کرد: معلم باید از کاری که می‌کند ارزشیابی داشته باشد و با اولیای دانش‌آموزان و اجتماع ارتباط برقرار کرده و هدف‌های آموزشی را بر اساس این ارتباطات و نیازها ترسیم سازد.

حجت‌الاسلام شاهرخی اضافه کرد: در حوزه علمیه و کمیته‌های آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی برنامه‌هایی که در سند تحول بنیادین پیش‌بینی شده هستیم تا ما نیز بتوانیم نقشی را که بر عهده حوزه علمیه است، به نحو احسن ایفا کنیم.

انتهای پیام
captcha