الوفاق بحرین: مبارزه علیه سازش با اسرائیل نبردی حسینی است
کد خبر: 3920390
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵

الوفاق بحرین: مبارزه علیه سازش با اسرائیل نبردی حسینی است

جانشین دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» در سخنانی در مراسم عاشورایی گفت که ملت بحرین با لشکر عدالت حسینی و حامی حق مردم فلسطین است و هیچ‌گاه قبول نمی‌کند که در لشکر ظلم و استکبار صهیونیستی باشد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، شیخ «حسین الدیهی»، جانشین شیخ علی سلمان، دبیرکل زندانی جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق»، بزرگ‌ترین جریان سياسی مخالف رژیم آل خلیفه، شب گذشته (۱۰ شهریورماه، ۱۱ آگوست) در سخنانی به مناسبت عاشورا گفت: چیزی که نتانیاهو و پومپئو برای آن تبلیغ می‌کنند، توهمی بیش نیست، زیرا ملت آزاده‌‌ای که مردم بحرین جزئی از آن هستند، اسرائیل را جز نظام و زاییده‌ای نامشروع نمی‌بینند.

وی در ادامه افزود: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد و همانگونه که آیت‌الله شیخ عیسی قاسم فرمود، مبارزه علیه سازش با اسرائیل، نبردی حسینی است.

شیخ الدیهی افزود: هرکسی که در کنار فلسطین و حق مردم فلسطین باشد، در لشکر امام حسین علیه السلام است، زیرا لشکر امام حسین(ع) لشکر حق و عدالت است و کسی که موافق سازش با اسرائیل باشد، در لشکر ظالم و مستبد یزید است و از باطل و استکبار و طغیان دفاع می‌کند. ملت بحرین با لشکر عدالت حسینی و با حق مردم فلسطین است و هیچ‌گاه قبول نمی‌کند که در لشکر ظلم و استکبار صهیونیستی باشد.

وی تصریح کرد: رژیم بحرین نصب بنرهایی که در آن عبارت‌هایی در مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی نوشته شده را تاب نیاورد و آنها را پایین آورد، اما این رژیم نمی‌تواند فلسطین را از قلب و عقل ما بحرینی‌ها بیرون کند، جنگ ما علیه سازش با رژیم صهیونیستی ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

شیخ حسین الدیهی با اشاره به اقدامات ضد مذهبی رژیم بحرین در جنگ با شعائر حسینی در ایام عاشورا گفت: مردم مومن و مجاهد بحرین که برای امام حسین علیه السلام و به نام ایشان جانفشانی می‌کنند، تصویری بی‌نظیر از لحاظ انضباط، پایبندی به اصول بهداشتی، حضور گسترده، فعالیت ویژه و برجسته در فضای مجازی از سوی حسینیه‌ها و مساجد و تبدیل خانه‌هایشان به حسینیه و به محلی برای عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام ارائه دادند.

وی افزود: مردم بحرین پرچم امام حسین را علی‌رغم تجاوزات و تعدی‌های رژیم به بنرهای عاشورایی بالا بردند. تجاوزهای این رژیم حتی به بلندگوهای پخش صدا و بستن بعضی از حسینیه‌ها و مساجد و احضار مدیریت بعضی از هیئت‌ها و حسینیه‌ها و حتی بازداشت کسانی که ادعیه را قرائت کردند یا دسته‌های عزاداری به راه انداختند، رسیده است.

شیخ حسین الدیهی با اشاره به زندانی شدن بعضی از علما و سخنرانان مذهبی گفت: آنها چون درباره وقایع تاریخی متعلق به شهادت امام حسین علیه السلام سخن گفته‌اند، بازجویی و زندانی شده‌اند. رژیم بحرین این اقدامات را هر ساله با روش‌های مختلف تکرار می‌کند و جنگی علیه شعائر حسینی به راه انداخته است.

جانشین دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق گفت: پیامی که رژیم بحرین می‌خواهد به مردم برساند، چیست؟ آیا می‌خواهد به مردم بفهماند که از یزید بن معاویه، قاتل امام حسین بن علی دفاع می‌کند و جنایتش علیه شهید کربلا را با برچیدن بنرهای عاشورایی توجیه می‌کند؟ رژیم بحرین از همه‌گیری کرونا برای ایجاد محدودیت علیه احیای شعائر حسینی سوء استفاده کرد و حتی بلندگوها رو تعطیل کرد تا اینکه انگار بالاخره بعداً فهمید و به این نتیجه رسید که بلندگوها امکان انتقال کرونا را ندارند!

شیخ حسین الدیهی با اشاره به کنش‌های سیاسی کنونی در بحرین علیه رژیم حاکم گفت: در همه تاریخ، پیروزی بدون صبر محقق نشده است. با حجم صبر، حجم پیروزی هم مشخص می‌شود و هر ملت و امتی که خواهان پیروزی بزرگ و عزت و کرامت زیاد باشد، نمی‌تواند آن را بدون صبر زیاد به دست آورد.

وی تأکید کرد: مشکل بعضی از افراد ضعف صبر و تحمل در آنها است و تلاش می‌کنند سستی و ترس خود را در راستای منافع شخصی دنیوی خود توجیه کنند تا عزیمت و اراده امت و ملت را تضعیف کنند. جنبش سیاسی که به خداوند عز و جل و اسلام ایمان دارد، باید اندوخته عقیدتی بزرگ و ایمان کامل به بشارت الهی برای نصرت و پیروزی داشته باشد تا در برابر کسانی که نا‌امیدی را ترویج می‌کنند، ثابت و مستحکم بماند.

شیخ حسین الدیهی راه رویارویی با کسانی که مردم را به تسلیم شدن تشویق می‌کنند، محافظت از خود و محافظت از مردم در برابر نیرنگ، دروغ‌پردازی‌ها و هراس‌افکنی‌های این اشخاص سست عنصر دانست که با استعانت از آگاهی، پیشرفت و تحلیل صحیح مسائل و قدرتمندی برای رسوا‌سازی آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha