خدمت عاشقانه دانش‌آموزان تویسرکانی به سیدالشهدا
کد خبر: 3920228
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

خدمت عاشقانه دانش‌آموزان تویسرکانی به سیدالشهدا

هیئت دانش‌آموزی حضرت قاسم ‌بن الحسن(ع) و کانون فرهنگی و تربیتی امام حسین(ع) تویسرکان طی سالهای گذشته؛ مأمنی برای ادای عشق نونهالان و نوجوانان این منطقه به اهل بیت(ع) شده است؛ هیئتی که از سال 62 با هدف تربیت دینی و پرورش نسلی حسینی تشکیل شد تا محفلی دلنشین برای این قشر از جامعه باشد.

ماه محرم و نوایی از شور حسینی در بین همه دلسوختگان اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و خاندانش غوغا می‌کند؛ این روزها هر کس به هر نحوی در دستگاه حضرت سیدالشهدا(ع) عاشقانه خدمت می‌کند، نونهالان و نوجوانان هم طیفی از جامعه ایران اسلامی با شور و شوق حسینی به یاد حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و... در هیئت‌ و مجالس عزاداری از جان و دل مایه می‌گذارند.

هیئت دانش‌آموزی حضرت قاسم ‌بن الحسن(ع) و کانون فرهنگی و تربیتی امام حسین(ع) سال‌های زیادی است که مأمنی برای ادای عشق نونهالان و نوجوانان تویسرکان به اهل بیت(ع) شده است.

این هیئت از سال 62 با تلاش آقایان جمشیدی و احسان سقایی تشکیل شد؛ با شهادت آقای جمشیدی در سال‌های دفاع مقدس، سقایی در ادامه راه این شهید والامقام با هدف تربیت دینی نسل نونهال و نوجوان، این هیئت را با آموزش مسائل دینی، قرآنی، تربیتی و... فعال نگه می‌دارد.

با گذشت سال‌ها و فوت آقای سقایی بر اثر سانحه تصادف؛ این کانون همچنان با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه براداران تویسرکان با برگزاری برنامه‌های مختلف به فعالیت خود ادامه داده و به‌دنبال پرورش نسلی حسینی، محفلی دلنشین برای نونهالان و نوجوانان است.

رضا پرورش، مسئول هیئت حضرت قاسم بن الحسن(ع) و کانون فرهنگی و تربیتی امام حسین(ع) در گفت‌و‌گویی صمیمی به خبرنگار افتخاری ایکنا، گفت: اعضا‌ی کانون طبق روال همیشه روز‌های جمعه، برنامه‌های قرآنی، دینی، فرهنگی و آموزشی را دنبال می‌کنند. با شیوع بیماری کرونا حدود چند ماه برنامه‌های کانون تعطیل شد، اما از آنجایی که مباحث تربیت دینی نوجوانان و جوانان یکی از مباحث مهم و مورد تأکید اهل بیت(ع) است از ابتدای خردادماه، کانون برنامه‌های خود را به‌صورت حضوری البته با رعایت همه اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کرد.

این طلبه پایه هشتم مدرسه دارالهدی قم بیان کرد: با آغاز فصل تابستان، برنامه «معرفت 1 و 2» که از دو سال گذشته آغاز شده بود را در برنامه برای اجرا داشتیم، که وضعیت قرمز کرونا در تویسرکان منجر به تعطیلی مجدد کلاس‌ها شد. در این زمان پس از هم‌اندیشی تصمیم گرفتیم کلاس تابستانه «معرفت 3» را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم، از این رو شعبه مجازی کانون فرهنگی و تربیتی امام حسین(ع) در پیام‌رسان واتساپ افتتاح و فعالیت‌ها را با جدیت تمام شروع کردیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های کانون در یک رده سنی و با 10 تا 15 نفر در یک حلقه در فضای مجازی توسط مربی برای اعضا آموزش داده می‌شود. پاسخ به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان، مشاوره‌های دوران نوجوانی، آموزش روخوانی و معارف قرآنی از جمله برنامه‌های کانون است. گروه‌های واتساپ کانون به اسم ائمه(ع) در قالب کلاس‌های چون رنگ خدا، چرا و چگونه، بوستان احکام و دقایقی با کتاب و... فعال هستند.

مسئول هیئت حضرت قاسم بن الحسن(ع) اظهار کرد: با نزدیک شدن به ماه محرم فعالیت هیئت و کانون با محوریت مباحث مهم قیام عاشورا، عزاداری، پرده‌خوانی، اجرای سخنرانی‌های متناسب رده سنی اعضا، قرائت زیارت عاشورا و... برنامه‌ریزی شد. امسال با توجه به شیوع کرونا در حسینیه مسجد امام حسین(ع) با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی میزبان عزاداران حسینی بودیم. سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمود باطنی، حجت‌الاسلام جامه‌بزرگ، قرائت قرآن، قرائت زیارت عاشورا، مداحی نونهالان و نوجوانان از جمله برنامه‌های این هیئت همزمان با دهه اول محرم بود.

وی یادآور شد: مراسم پرده‌خوانی از روز شهادت حضرت عباس(ع) تا روز تاسوعا با هدف آگاه‌سازی اعضای این کانون از چرایی و چگونی رویداد واقعه کربلا اجرا شد. در مراسم سینه‌زنی کوچکترین عضو این مرکز نیز در عزای امام حسین(ع) به نوحه‌خوانی می‌پردازد و علاقه‌مندان به مداحی در طول سال توسط مربیان با نحوه مداحی آشنا و آموزش‌های لازم را می‌بینند.

یاس فاطمی
انتهای پیام
captcha