سبک زندگی حسینی زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت است
کد خبر: 3919638
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

سبک زندگی حسینی زمینه‌ساز سعادت دنیا و آخرت است

سرپرست کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج با اشاره به اینکه سبک زندگی حسینی به منزله کشتی نجاتی است که هر کس از آن تأسی و تبعیت کند، در زندگی دنیا و آخرت نجات پیدا می‌کند، افزود: خروج از دایره زندگی حسینی، جزء سردرگمی، بیچارگی و ضلالت نخواهد بود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌‌الاسلام نادر رضایی، سرپرست کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج، شامگاه گذشته، 7 شهریور ماه در جمع عزادارن حسینی، با اشاره به اینکه زبان از بیان جایگاه و عظمت امام حسین(ع) الکن است، اظهار کرد: پیامبر بهترین تعریف را از امام حسین(ع) دارند و فرمودند: «حسین چراغ هدایت است».

وی با بیان اینکه جوانانی که می‌خواهد به سعادت برسند باید از مسیر امام حسین(ع) عبور کنند، افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات است و حرکت در مسیر امام حسین(ع) موجب سعادتمندی در دنیا و آخرت برای هر فردی می‌شود.

سرپرست کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج با اشاره به اینکه سبک زندگی حسینی به منزله کشتی نجاتی است که هر کس از آن تأسی و تبعیت کند، در زندگی دنیا و آخرت نجات پیدا می‌کند، بیان کرد: خروج از دایره زندگی حسینی زمیه‌ساز زندگی گمراهانه‌ بوده و نتیجه‌ آن جز سردرگمی، بیچارگی و ضلالت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برای شناخت و درک بیشتر کربلا باید اطلاعات و معلومات خود را در این زمینه زیاد کنیم، اظهار کرد: یکی از مهمترین مباحث در این راستا تاریخ کربلا و زمانی است که این رخداد تاریخی در آن اتفاق افتاده است. قیام امام حسین(ع) به خاطر این بود که حاضر نشد زیربار ذلت و زور برود و به همین دلیل حاضر به بیعت با یزید و یزیدیان نشد و جان خود و خانواده و یارانش را برای احیای دین اسلام اهدا کرد.

رضایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در وصیتنامه خود نوشت «من حسین به خاطر شرارت و خودخواهی خروج نکرده‌ام و هدف من از این قیام اصلاح امت جدم بود»، یادآور شد: در این راستا ما به پیروی از امام حسین(ع) باید برای احیای دین اسلام و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در صف یاران حسینی قرار گیریم.

انتهای پیام
captcha