دومین پویش تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» آغاز شد
کد خبر: 3919536
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

دومین پویش تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» آغاز شد

دومین پویش تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» با حمایت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نهادها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام ۱۴۴۲ هجری قمری با در نظر گرفتن شرایط ناشی از شروع بیماری کرونا در ایران و با تأکید بر حفظ سلامت عزاداران حسینی و رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، سیزدهمین پویش تولید محتوای دیجیتال «مهر محرم» از سوی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با همکاری نهادهای استانی ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
 
موضوعات این سوگواره شامل؛ «آئین‌ها و نمادهای هیئات خانگی»، با محورهای حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های محرم و سیاهپوش نمودن فضا، نوحه‌سرایی کودکان، نوجوانان، مداحان، تعزیه‌خوانی و روایت هنری از قیام عاشورا و «محرم و مسئولیت اجتماعی عزاداران حسینی در مواجهه با کرونا»، با محورهای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت فردی و اجتماعی توسط عزاداران حسینی، هیئات و تکایای مذهبی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هیئات خیمه‌های مجازی، است.
 
از دیگر موضوعات این پویش «ایده‌های نو و خلاقانه عزاداری محرم در شرایط کرونایی»، «مقاومت و صبر عاشورایی»، با محورهای چهل سال دفاع مقدس با تأسی از قیام عاشورا، و «کمک مؤمنانه و همدلی حسینی» با محورهای رزمایش ملی مواسات، نذر ماسک، نذر ارزاق و «شخصیت‌شناسی عاشورا» با محورهای معرفی یاران و دشمنان امام حسین(ع) است.
 
این پویش در دو بخش عمومی و حرفه‌ای برگزار می‌شود و علاوه بر هنرمندان و افراد حرفه‌ای، عموم مردم نیز می‌توانند از آئین‌های عزاداری و مداحی خاص محرم امسال مانند حسینیه‌ها و روضه‌های خانگی، پرچم‌های عزا، مداحی نوجوانان و کودکان و ... اقدام به تولید محتوا و ارسال کنند.
 
قالب‌های مورد پذیرش تولید محتوای عمومی شامل همه قالب‌های ویدئویی، گرافیک و عکس و روش‌های شرکت در پویش تولید محتوای عمومی، از طریق نشر محتوا در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های فارسی #مهر_محرم، #حسینیه _ همدلی و # الحسین_سفینه_النجاه، نشر محتوا در رسانه‌های پرمخاطب داخلی و ثبت‌نام و بارگذاری در بخش پویش سایت است.
 
در بخش عمومی به ۲۵ اثر برگزیده لوح سپاس به علاوه تندیس محرم و ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی اهدا می‌شود.
 
قالب‌های پویش تولید محتوای حرفه‌ای «فیلم کوتاه سه دقیقه‌ای» شامل؛ داستانی کوتاه، مستند، پویانمایی، موشن گرافیک، نماهنگ، «عکس» شامل؛ تک عکس حرفه‌ای و مجموعه عکس و «گرافیک» شامل؛ پوستر، عکس‌نوشت و اینفوگرافیک است.
 
آخرین مهلت ارسال آثار به پویش 30 آبان‌ماه اعلام شده است و اختتامیه سوگواره نیز بهمن سال جاری، برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان به شرکت در این پویش، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مهر محرم و مطالعه فراخوان هر بخش، برای ثبت‌نام و ارسال آثار اقدام کنند.
 
سوگواره و پویش تولید محتوای مهر محرم با حمایت مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نهادها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی استانی، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha