«هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» منتشر شد
کد خبر: 3919464
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲

«هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» منتشر شد

همزمان با محرم، کتاب «هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» نوشته سیدمهدی سرخان منتشر شد.

«هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» منتشر شدبه گزارش ایکنا؛ کتاب «هیاهو، عزای حسینی در نگاه خمینی» تمام بیانات و مکتوبات امام خمینی(ره) درباره فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) و فلسفه عزاداری بر ایشان به قلم سیدمهدی سرخان به صورت جامع و مانع بررسی شده و مطلبی از قلم نیفتاده ‌است.

بیانات ایشان که در موقعیت‌های گوناگونی ایراد شده است به صورت کل واحدی درآمده و برخی از عبارات برخی دیگر را شرح داده و کامل می‌کنند. در نتیجه نگارنده عمدتاً وظیفه تنظیم بیانات را بر عهده داشته و سهم کمی از نگارش متن اصلی متعلق به اوست. این بیانات در این اثر ذیل منظومه و ساختاری نوین آورده شده که تاکنون نمونه مشابهی نداشته‌است.

از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب می‌توان به این اشاره کرد که در کنار مهم‌ترین بیانات امام خمینی(ره) در کتاب QRcode‌هایی تعبیه شده است تا خواننده لحظاتی از مطالعه کتاب را در حسینیه جماران حاضر شود و آن بخش را از بیان شخص ایشان بشنود. پایان‌بخش هر فصل از کتاب با روضه‌خوانی مرحوم کوثری در محضر امام خمینی(ره) همراه شده است.

در بخشی از کتاب «هیاهو» می‌خوانیم: حرف سیدالشهدا(ع) حرف روز است، همیشه حرف روز است، همیشه حرف روز را سیدالشهدا(ع) آورده است دست ما‌ها داده و سیدالشهدا(ع) را این گریه‌ها حفظ کرده است و مکتبش را، این مصیبت‌ها و داد و قال‌ها حفظ کرده؛ این سینه‌زنی‌ها و این دستجات. اگر فقط مقدسی بود و توی اتاق و توی خانه می‌نشست برای خودش و هی زیارت عاشورا می‌خواند و تسبیح می‌گرداند، نمانده بود چیزی، هیاهو می‌خواهد. هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی‌شود. (صحیفه امام، ج‏۸، ص ۵۲۶_۵۲۷)

انتهای پیام
captcha