اعلام برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در کرمان
کد خبر: 3918332
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

اعلام برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در کرمان

دبیر ستاد امر به معروف کرمان از اعلام برنامه‌های هفته احیای امر به معروف در این استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمد مطهری، دبیر ستاد امر به معروف استان امروز یکشنبه، 2 شهریورماه در نشست خبری به‌مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر با تسلیت فرارسیدن ماه سوگواری امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، افزود: شهیدان ما بر فریضه امر به معروف تأکید داشته و راه و مسیر عاشورا و امام حسین(ع) را پیمودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب ذهن مردم را هدف قرار داده‌اند، بیان کرد: دشمن با عملیات روانی به‌دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است.

وی با اشاره به اینکه هفته اول ماه محرم هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، تصریح کرد: پیام امام حسین(ع) در مکتب عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

مطهری با بیان اینکه شعار امسال هفته احیای امر به معروف با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و فرهنگ‌سازی» است، اظهار کرد: این هفته از 31 مردادماه آغاز شده و تا جمعه، 6 شهریورماه ادامه دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان با بیان اینکه رسالت رسانه‌ها در تبیین امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فریضه واجب الهی بسیار مهم است، گفت: قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کشور در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ما باید نسبت به حقوق خود آگاه باشند و امر به معروف یکی از حقوق مردم است، تصریح کرد: ریاست ستاد امر به معروف استان کرمان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان است.

مطهری با اشاره به اینکه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمان و در سطح ادارات تشکیل شده است، افزود: در این شوراها مدیر هر دستگاه مسئول شورا بوده و مصادیق منکر را باید شناسایی و نسبت به برطرف کردن آن‌ها اقدام کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان با بیان اینکه در بازار و اصناف نیز شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: تقریباً کار ستاد هدایت، حمایت و نظارت است و در اجرا وارد نمی‌شویم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در هر معاونت ستاد نسبت به سال گذشته متفاوت است، افزود: در این هفته از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت توسط ستاد تجلیل می‌شود.

مطهری برگزاری مسابقات فرهنگی ـ هنری در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر امسال عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی «بی تفاوت نباشیم» نیز از برنامه‌های این هفته در استان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کرمان اظهار کرد: مجازات افرادی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمران امر به معروف و نهی از منکر کنند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات نیز قابل تعویق نیست.

وی با بیان اینکه هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب و جرح و قتل مبادرت کند و مرتکب این اعمال مطابق قانون مجازات اسلامی، مجازات می‌شود، تأکید کرد: بر اساس قانون اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار دارند مانند قسمت‌های مشترک آپارتمان‌ها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها و وسایل نقلیه حریم خصوصی نیست.

انتهای پیام
captcha